1 maand Guatemala

We plannen een maand rond te reizen in Guatemala.

Dingen die uiteraard niet op onze route zullen ontbreken zijn:
Antigua
Lake Atitlan
Semuc Champey
Flores Tikal
Rio Dulce-Livingstone

Reisorganisatie spreken van een reistijd van 2 tot maximum 3 weken voor deze route, dus dan hebben we nog minimum 1 tot 1,5 week te vullen. Iemand nog tips, het mag off the beaten track zijn.
Had evtl al zelf gedacht aan Xela, Nebaj…de moeite?
Nog andere leuke tips die we kunnen inpassen in onze route?
Is er ook een mogelijkheid om ergens te snorkelen in Guatemala?
Iemand een goede tip ivm logeren bij locals?
Een mooie niet te zware trektocht van 2 dagen (te doen met kids van 10/12 en 14 jaar)?
Bedankt voor de info!

Hoi

Ik denk niet dat Guatemala mooie plekken heeft om te snorkelen maar ik ben niet zeker.
Ik heb mijn PADI gehaald op Utila. Vrij goedkoop en mooie plekken om te duiken. Ook een fijn eiland om te verblijven. In Belize kan je ook duiken. (oa in the blue hole) Ik heb er enkel gesnorkeld maar dat was zeker ook de moeite. De plekken die je opnoemt moet je idd zeker gedaan hebben. Ik vond ze echt allemaal de moeite. Bij lake atitlan kan je de andere eilandjes bezoeken per boot.
Ik ben nog in quetzaltenango geweest. Daar hebben we een vulkaan beklommen. Fantastisch om de zon te zien opkomen!
Caye Calker vond ik ook een fijn eiland in Belize. Je zou van Flores naar San Ignacio kunnen gaan. Daar hebben wij grotten bezocht en gezwommen aan prachtige watervallen. Er zijn veel toeren die ze aanbieden vanuit San Ignacio.
Mooi land en vriendelijke mensen!
Geniet ervan! Wanneer vertrek je?

En mijn vraag over Griekenland werd 1009 keer bekeken en geen enkele reactie :slight_smile:
Dus als je er ooit geweest bent …