1 maand Cambodja en Thailand

Hallo allemaal !

Nadat ik in totaal 2 maanden Vietnam heb verkend, heb ik nog een maand de tijd om vanuit HCMC de grensovergang te maken naar Cambodja. Uiteindelijk zal ik terugvliegen vanuit Bangkok naar huis op 5 december. Graag zou ik jullie advies horen wat de mooiste plekken zijn om te bezoeken, maar ook eventueel tips wat betreft veiligheid want ik ben een vrouw alleen (22 jaar).
Ik wil het liefst natuur & cultuur combineren met af en toe strand en stappen.
Zelf zat ik te denken aan de route Phnom Penh, kampot, sihanoukville, koh kong, battamgbang, siem reap en dan de grens over naar Thailand. Is dat een goede optie volgens jullie? En is het wel mogelijk om vanuit Koh Kong naar Battambang te gaan?

Wat betreft Thailand, wat zouden jullie aanraden als ik vanuit Siem Reap kom?
Ik heb zelf het idee dat Kanchanaburi in de buurt van Bangkok heel erg mooi is. Zijn er verder nog mooie dingen in de omgeving van Bangkok? Ik heb zelf het idee dat er vooral veel tempels zijn en na Siem Reap heb ik dat wel gezien denk ik.

Voor mij is prioriteit dat ik Cambodja volledig gezien wil hebben, voor Thailand is het mooi als ik daar een stukje van mee kan pakken. Daar kan ik eventueel nog een keer voor terugkomen.

Graag hoor ik jullie advies!

Bedankt!

Groetjes,

Niki

Via Wereldwijzer app