hallo allemaal,
in het begin van dit jaar heb ik een bericht geschreven dat ik van cairns naar adelaide wil rijden, deze reis zou beginnen in juni, door onverwachte omstandigheden moest ik deze reis afzetten.
Maaaar, eenmaal een droom, altijd een droom.
ik heb mijn plan nu dus veranderd.
Ik wil via cairns naar brisbane,sydney, adelaide via alice springs naar darwin en dan via daar naar perth.
Ik heb alleen nog wat vragen,
Hoelang kun je hierover doen, ik wil daar gaan werken, fruit plukken.
ik zit zelf te denken aan 1 jaar.
ik zit te denken om met een basis bedrag van z’n 5000 euro weg te gaan, excl. vliegreis e.v.t auto enz. (en daar dus gewoon een aantal keer te gaan werken bijv. 1 a 2 maanden achter elkaar
ik wil een camper/ auto kopen, zijn hier genoeg pleken voor?
Is mijn route haalbaar? of zou ik beter in sydney kunnen beginnen omdat daar meer campers te koop staan? Wat zou dan een betere route zijn(het weer meegerekend).
Die route is wel in orde, je pakt in elk geval het hele land mee!
´wat moet je gezien hebben´ vind ik altijd een grappige vraag. Je MOET niets natuurlijk. Pak de reisgidsen en sites er bij, kijk wat er te doen is en wat jij leuk vind.
MOETJES zijn namelijk dingen als Uluru, Great Barrier reef, Opera House, Harbour bridge, great ocean road. Maar als één van die dingen jouw niet aanspreekt moet je het elkker overslaan.
Probeer juist dingen te vinden die niet in de grote gidsen staan, van die tipjes die je op plaatsen brengen waar weinig toeristen komen (Vraag de locals)
Het is leuk als je thuiskomt en niet iedereen zegt óh ja, daar ben ik ook geweest´.
één van de mooiste dagen in Cairns was toen ik met een local op offraodmotoren op pad ging. Hij kende alle mooie plekjes en we hebben de hele dag geen toerist gezien (doe dat maar eens na in Cairns…)
Ik had ook een afspraak staan met een broer en zus uit Sydney, helaas is dat door tijdgebrek misgelopen.Maar zei beweerden mij plekken te laten zien waar geen toeirst komt en toch waanzinnig mooi zijn.