Mijn vriend en ik zijn van plan in oktober naar australie te vertrekken en daar te gaan werken en reizen. We wonen op het moment op Bonaire. Nu ben ik erg benieuwd wat jullie aanraden - qua reisroute in australie? Willen een auto aanschaffen en al werkend en reizend het land door.
Vliegroute vanaf Bonaire naar australie??? willen via USA ipv nederland maar wel zo goedkoop mogelijk.
Waar en hoe komen we aan een sofinummer en bankrekening?
Klopt het dat nieuw-zeeland minder streng is met de 31 jaar regeling? aangezien mijn vriend in november 31 wordt. Wan dan zouden we het moeten combineren met australie, maar dan evt als vakantie.
Is het lastig om aan werk te komen. Ik ben zelf operatieassistent en weet dat ik mijn beoep dit jaar niet uit zal kunnen oefenen.
-Alle tips en tricks zijn echt welkom. Heb nog alle tijd nu om onze reis voor te bereiden.
Gave plannen! Ik heb geen idee wat de beste vliegroute is vanaf Bonaire maar op de andere vragen kan ik denk ik wel antwoord geven. De meeste mensen reizen via de oostkust van Sydney naar Cairns en pakken dan het vliegtuig naar Darwin of Alice Springs. Je kunt natuurlijk ook met een camper het stuk afleggen of meereizen met andere reizigers. Het stuk tussen Cairns en Three Ways is niet de moeite waar dus dat kun je overslaan.
Je kunt een sofinummer bij de australische belastingdienst aanvragen. Bij de ANZ bank kun je een bankrekening openen. Gewoon even naar binnenlopen en je hebt de boel zo geregeld.
Je mag op een toeristen visum beide landen in (zowel nieuw zeeland als australie) alleen voor het WHV moet je 30 jaar of jonger zijn. Kijk anders eens op Backpacken in Australië; Met deze tips reis je goedkoop het land door daar staan veel van de je vragen al compleet uitgewerkt.
Probeer na oktober het noorden en noordwesten te vermijden tot eind maart ivm regenseizoen en zeer hoge temperaturen/luchtvochtigheid en het ongedierte.
Verken eerst lekker het zuiden en zuidoosten tot hoogte brisbane en ga eind mei naar Perth en reis van daaruit naar Broome - Darwin.
Fantastische trip en je kunt rondom Kunnunura vaak ook werken in die tijd.
zou je WHV voor Nieuw Zeeland al zorgen dat je die hebt aangevraagd als hij nog 30 is. Ik heb dit ook gedaan met Australie en dan is het gewoon oke. Vraag je hem aan als ie 31 is dan gaat ie hem niet krijgen.
Maakt het in nieuw zeeland dan niet uit, dat we binnenkomen als hij al 31 is? Dat zou erg mooi zijn, in Australie moet je echt al binnen zijn op je 30e hoorde ik.