1 jaar op wereldreis maar slechts 4 maanden om voor te bereiden! Help!!!

Hoi

Doordat de verlofstelsels veranderd zijn en het een nu of nooit verhaal is geworden hebben mijn vriend en ik beslist om in juli '15 één jaar op wereldreis te gaan. 3 jaar geleden zijn we al 5 maanden geweest (Sri Lanka,Malediven,Thailans,Laos,Siem Reap,Singapore,Perhentians,Australië) maar toen waren we SUPERgoed voorbereid. Al onze vluchten waren op voorhand geboekt, we wisten voor elk land ongeveer van dag tot dag wat we gingen doen. Voordeel: de reis is vlot verlopen, we hebben enkel moeten zoeken naar slaapplaatsen. Nadeel: weinig ‘vrijheid’ we konden nergens ‘blijven hangen’ (soms zelfs te hard aan de planning vastgehouden).

Deze keer willen we Centraal en Zuid-Amerika doen alsook Vietnam/Filipijnen/Borneo…we zijn fervente duikers dus dat willen we zeker doen tijdens de reis.

Probleem is een beetje dat we niet weten hoe we eraan moeten beginnen (doordat de voorbereidingstijd zo kort is: uitstellen is geen optie door het nu of nooit verhaal…). Vluchten boeken is enkel mogelijk als we al een reisroute hebben. Juli tem september lijken, voor de bestemmingen die wij willen doen, geen ideale maanden te zijn…

• Heeft iemand een goed zicht, rekening houdend met de reistijden, waar we best mee beginnen?
  • Is er een site/blog met uitgewerkte reisroutes van de landen die wij willen doen?
  • We dachten eerst Spaanse lessen te volgen in Z-A omdat we geen woord Spaans kunnen. Waar doen we dat het beste?

Ik weet dat het allemaal heel vaag is en dat het misschien onrealistisch is om te denken dat we op 4 maanden tijd zo’n reis gaan kunnen voorbereiden maar we hebben geen keus…of de keuze is om het niet te doen…

alvast bedankt aan iedereen die de tijd wil nemen om ons hierbij een beetje te helpen!

Kat

Vietnam/Filipijnen en Borneo heb ik bezocht en staan op mijn site. In Z-Amerika heb ik minder ervaring (alleen Peru/Bolivia).

Zoals je misschien van je vorige reis weet, staan ook in de verschillende Lonely Planets uitgewerkte reizen. Op de website van de LP kun je deze als ePub bestellen, en op je eReader zetten. Best handig, scheelt een hoop gewicht.

Voor Azie zou ik Kuala Lumpur of Singapore als hub nemen. Daarvandaan kun je met Air Asia/Cebu Air Pacific naar alle gebieden gaan die je noemt. Eigenlijk vind ik dat je als duiker beslist ook naar Indonesie moet, maar dat heeft waarschijnlijk met mijn voorliefde voor dat land te maken :wink: