1 dag Lissabon wat niet te missen?

Wij gaan over 2 weken naar Alvor vlak bij Portimao. Nu willen we graag een dagje naar Lissabon, dat is prima mogelijk. Maar ik zou graag van mensen die er is geweest zijn horen wat we niet moeten missen. Een ridje met de tram naar 1 van de heuvels om uit te kijken over de stad staat al op het lijstje:)

Hoi. Ik heb vorig jaar de openbare bus genomen, we zaten wel in Albufeira, maar wellicht dat er vanuit portimao 1 gaat?

vertrokken om 7.00 uur en kwamen rond 9.30 uur aan. We hebben een stukje van Baixa gezien, wat mooie gebouwen staan daar.
Zijn toen direct naar belem gegaan om daar de Torre van Belem en klooster o.a. te zien. Zou dat zeker niet missen, echt mooi.
Vandaaruit terug, hebben we wat pleinen bekeken en vervolgens een trammetje omhoog naar Bairro Alto voor het uitzicht.
Daarna naar beneden gelopen en zijn we nog met de Elevador omhoog gegaan voor nog een uitzicht.

Lissabon is echt schitterend, ga van de zomer terug! Veel plezier.
In ieder geval niet missen mijn favoriet Belem =D Maar ook Baixa is mooi!

We hadden overigens om 18.30 uur de bus terug en hebben ook nog snel bij een Mac Donalds gegeten ivm tijdgebrek.
maar dan weet je wat er o.a. mogelijk is in een korte tijd!

1 like

Bedankt voor je reactie!! Als ik terug ben zal ik laten weten hoe ik het gehad heb.

en hoe heb je het gehad???
meestal is zo 1 dagje idd aanleiding voor om nog eens naar lissabon te gaan.

Ik heb het geweldig naar me zin gehad!
Maar in 1 dag is alles wel makkelijk te zien, ik zou dan ook niet nog is terug gaan. Wat niet wegneemt dat Lissabon een prachtige stad is die je gezien moet hebben.

wauw,dat ik niet hier hoor,lissabon in 1 dag!dan heb je vast nog teveel gemist,maar gelukkig heb je het toch leuk gehad!