03-10-2012

(origineel bericht op be-more.nl)

03-10-2012

03-10-2012

Zo lekker uitgeslapen tot 10 uur. En nu zit ik met mijn gat in een strandstoel onder een parasol bij het zwembad, met een waanzinnig uitzicht over het meer. Even lekker een dagje relaxen. Om 4 uur word ik verwacht op het project voor de afscheids ceremonie van mariska. Ja ja ’t gaat snel de tijd hier. Er is alweer een maand voorbij en mariska gaat vrijdag naar huis.

Maar eerst even wat sporten, lekker even zwemmen en een paar baantjes trekken. En natuurlijk even lekker dobberen in het zwembad. Ik schrijf nog even wat in mijn reisjournaal en natuurlijk update ik mijn weblog even. Nu heb ik er even tijd voor….

Jeetje wat gaat de tijd toch snel als je lol hebt. Lekker eventjes warm douchen en me van top tot teen even in zepen en ik ben weer blinkend schoon. Ik kan niet goed omschrijven wat een lekker warme douche met je doet, als je niet gemakkelijk toegang hebt tot een warme douche.
Dat is zo zalig. Je weet waarover ik praat als je het zelf een keer hebt mee gemaakt.
Nog even lunchen en dan is het alweer tijd om naar het pension te gaan.

Bij de koffieceremonie word er volop gedanst op Ethiopische muziek door de kinderen, en we worden om de haverklap uitgenodigd om mee te dansen. Je begrijpt hoe vaak wij op onze kont hebben gezeten. Mariska krijgt een certificaat van fikir als blijk van dank voor alle hulp. Er volgen toespraken van girum, abraham en 2 gasten.
De gasten zijn 2 mannen die vroeger in het project werden ondersteund als kinderen. En dankzij fikir hebben kunnen studeren en nu een baan hebben. En op hun beurt fikir nu gaan ondersteunen.

En girum heeft een hele mooie uitspraak: “we love to have volunteers, they bring new idea’s. and with idea’s you can earn money, money alone can’t generate new idea’s”.
En zo zien zed at ook echt, geld helpt natuurlijk wel. Maar met ideeën worden ze zelfstandiger en kunnen ze in de toekomst alles zelfstandig doen.

Het zijn echt heel inspirerende mensen, hartelijk en alles wat ze doen komt uit hun hart.

Een perfect einde aan een hele mooie en leuke dag……

(origineel bericht op be-more.nl)