03-02-12

(origineel bericht op be-more.nl)

03-02-12

Hai allemaal,

Om even m’n verhaal van gisteren af te maken, hier nog een blog. :wink:
Gistermiddag ben ik naar de babyroom geweest met Nicole, weer lekker met de kleintjes gespeeld. De waterballonnen vonden ze erg grappig. Wanneer ze klapten begonnen ze erg te lachen. Een kind zei elke keer ; bang. Geweldig!

Om 17.00uur naar mijn huisje gegaan om de 2 kleinste te douchen. Toen ik aankwam bij het huisje, pakte gelijk een van de kinderen mijn hand en nam mij mee naar de badkamer. Echt een heel verschil hoe ze hier douchen en hoe wij dat gewend zijn in Nederland. Hier gaan ze in bad zitten en wassen ze hun haren onder het ding waar het water uit komt wanneer je het bad laat vollopen ipv dat ze onder de doucheslang gaan staan. Nadat ik klaar was met hun, nog eventjes geknuffeld en gespeeld en toen snel naar mijn huis om eten te gaan maken. Om 19.00uur moesten we namelijk al bij de huiswerkbegeleiding zijn om de kinderen te helpen met hun huiswerk. Ze lopen daar erg achter met sommige dingen. Ik heb de hele tijd (tot 20.30uur) een meisje van 11 geholpen met rekenen. Echt erg om te zien hoe erg ze daar mee achter loopt. Sommen zoals 6x3 kan ze niet oplossen. Heb het haar zo goed mogelijk uit geprobeerd te leggen door middel van een telraam. Na een tijdje lukte dit gelukkig aardig.

Daarna nog even met Ralph, Myrthe, Rens, papa en mama op skype gepraat. Erg leuk om iedereen weer te zien en te spreken.

De foto’s wilde ik gisteren al doen, maar dat gaat zo langzaam dat ik om 23.30uur iets had van ik ga maar slapen en doe het morgen. Vanmorgen ging m’n wekker namelijk weer om 06.15uur. Gelukkig wen je er wel een beetje aan omdat het dan al erg licht en warm is.

Vanmorgen naar mijn huisje gegaan om te helpen, maar had weer weinig te doen. Daarna ben ik naar de daycare gegaan. Ik heb daar gezichtjes uitgeknipt en mondjes, oogjes en neusjes zodat ze die op konden plakken.
Daarna kregen ze een lunch (boterham en wat te drinken), en ben ik met ze gaan spelen, met autotjes heen en weer rijden, poppen, bal gooien, van alles en nog wat.

Straks worden we opgehaald en gaan we naar Dragenberg, volgens mij is het paardrijden en de natuur zien ofzo. Zondag ben ik terug, zal dan savonds een hele lange blog schrijven wat ik dit weekend heb gedaan.

Ik heb de foto’s naar papa en mama gestuurd, want het duurt evht enorm lang. Als het lukt zetten hun de foto’s op mijn blog.

Liefs, Manon

(origineel bericht op be-more.nl)