Zwolse Fleur is au pair in Sydney: ‘Pak de bus en je bent in twee uur in de Blue Mountains’

Fleur is achttien jaar en heeft haar hele leven in Zwolle gewoond… Totdat ze verhuisde naar Sydney in Australië. In haar laatste jaar van de middelbare school kwam ze erachter dat ze nog geen zin had in studeren. Ze wilde (al is het volgens haar een cliché) de wereld zien en avonturen beleven, zo ver mogelijk van Nederland vandaan: “Australië leek me dus een goed plan; heel veel verder kan je niet namelijk.”

“Toen ik eenmaal besloten had naar Australië te gaan zat ik nog met de vraag of ik ging backpacken of dat ik au pair zou worden. In Nederland heb ik al veel ervaring met oppassen en daar heb ik altijd van genoten. Ook leek het me prettig om een vaste uitvalsbasis te hebben… Het is allemaal al spannend genoeg! Ik ging op zoek naar een bureau dat mij kon matchen met een gezin.”

https://indebuurt.nl/zwolle/wp-content/uploads/2018/04/sydney-1676597_1920-e1522750828422.jpg

Ging het matchen snel?

“Voordat ik er erg in had, woonde ik al in Australië. Ik ben hier sinds januari en heb hier de tijd van m’n leven. Ik zorg voor een jongetje van vier en een meisje van zes, maar toch heb ik veel vrije tijd waardoor ik alle hotspots en coole plekken van Sydney al wel heb gezien.
Ook heb ik een leuk clubje Nederlandse meiden met wie ik eigenlijk wel elk weekend op stap ga, we zijn niet voor niks achttien! En dan is de zondag óf om op het strand te liggen óf dagtrips te maken. Zo ga ik binnenkort naar Port Stephens om met dolfijnen te zwemmen. En dan begint de ‘werkweek’ weer. En dat herhaalt zich dan keer op keer. Niet verkeerd toch?
Als mijn tijd als au pair hier aan het einde is gekomen, huur ik met een vriendin een camper en gaan we langs de East Coast reizen.”

Lees verder bron: in de Buurt.nl***“JE BENT EIGENLIJK NOOIT UITGEKEKEN.”***

Leuk, grappig dat ze in het gelinkte artikel schrijft:
Natuurlijk heb je ‘s avonds vanuit de Opera Bar prachtig uitzicht op een verlichte Opera House, maar de gezelligheid zoals ik die in Zwolle ken, is daarmee niet te vergelijken.”

Dan wordt het toch tijd dat ze een keer in Fremantle gaan kijken, maar tja, niet bepaald om de hoek. Ze kan beter de East Coast inruilen voor The West:vak01:

Hahaha…vond dat ook, maar vond artikel grappig daarom plaatste ik deze link…