Hoi allemaal,
Ik wil September dit jaar graag naar Australie. Eerst dacht ik aan backpacken, maar een tijd in Sydney wonen en daarna gaan reizen trekt me eigenlijk ook wel heel erg.
Ik ben me dus nog aan het orienteren. Ik had het idee om als au pair bijv. 3 of 4 maanden te gaan werken in Sydney. Ik dacht eerst dat er heel veel au pairs zouden zitten in Sydney, maar ik begin steeds meer te twijfelen, omdat ik namelijk zelf niet eens een bemiddelingsbureau kan vinden.
Mijn vragen zijn dus eigenlijk:
Wie is er zelf vanaf september voor ongeveer 3/4 maanden in Sydney?
En wat doe je daar dan? Studeren, werken, engels cursus,…??
Wie weet of er veel au pairs in Sydney zitten?
Wie weet een bemiddelingsbureau voor au pairs die naar Sydney willen?
(Ik heb de naam house-o-orange gekregen maar vind dit wel erg duur,
voor 525 euro kun je een hoop andere leuke dingen doen)
Voor mij is het ook de planning om in september naar Australië te vertrekken. De eerste 2 á 3 maanden zal ik in Sydney verblijven, heb daar een baan gevonden. Daarna ga ik rondreizen.
Ik hoorde van iemand dat in de Sydney Morning Herald veel advertenties staan, misschien kun je kijken of daar toevallig iets in staat voor au pairs?
Heb jij misschien tips als het op zoeken naar woonruimte aankomt?
Hoi Andrea,
Bedankt voor je tip! Ik zal eens op google zoeken of ik hier iets over kan vinden. Mijn voorkeur gaat alleen wel nog steeds uit naar een bemiddelingsbureau, omdat ik dat zeker weet dat ik goed terecht kom.
Wat voor baan heb je gevonden als ik vragen mag?
Ik weet niet echt iets over woonruimtes in Sydney, alleen dat dit echt heel duur schijnt te zijn. Maar wil je perce op jezelf wonen? Want ik weet wel dat er in Sydney veel gebruik wordt gemaakt van gastgezinnen. Dan heb je een eigen kamer, en woon je zeg maar bij iemand in. Je krijgt daar meestal ook eten. Ik weet niet of hier veel gebruik van gemaakt wordt als iemand een baan in Sydney heeft, maar wel vaak bij bijvoorbeeld stages of studie in Sydney. Dit is beter betaalbaar dan een woonruimte heb ik me laten vertellen.
Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Groetjes Marleen
Vanaf sept 2010 ben ik ook 3 maanden in Sydney om daar een onderzoeksstage te doen voor mijn master geneeskunde.
Ook ik ben op zoek naar woonruimte. Gastgezin lijkt me voor een dergelijke lange tijd niet echt super… Iemand ervaring met stagehuis (www.stagehuis.nl)?? Zijn ze echt zo goed als ze op de site doen geloven? Kreeg wel een positief mailtje terug op mijn vraag over kamer-mogelijkheden…
Wie weet kunnen we in die periode in Sydney wat ondernemen met een aantal mensen! Lijkt me leuk!