Zojuist gelezen in de Telegraaf dat de Filippijnse vliegmaatschappijen die binnenlandse vluchten verzorgen op de zwarte lijst staan.
Kan iemand mij vertellen wat de consequenties zijn als er b.v. een ongeluk gebeurt, ben je dan nog wel verzekerd volgens de reisverzekering die je in Nederland hebt afgesloten??
Dan kun je het zeer waarschijnlijk niet navertellen.
Nee, je bent niet verzekerd.
Aangezien reizen per bus of ferry minder veilig is dan per vliegtuig, zou ik toch overwegen om te vliegen. Of om een andere bestemming te kiezen.
Nee Martin, dat klopt. Maar we willen onze kinderen niet opzadelen met financiele problemen mocht er ons iets overkomen.>>>
Jenny, we weten dat het de veiligste manier is van vervoer (de piloot wil zelf ook wel weer naar huis), maar we vroegen ons af wat de gevolgen zijn.
Keert de levensverzekering uit etc.
Natuurlijk is een andere bestemming een goede optie maar na het lezen en zien van reisverslagen en foto’s zijn we onder de indruk van de schoonheid en nog geen massatoerisme van de Filippijnen.
Ik zou bij je levensverzekering informeren of ze uitkeren, daar heb je meer aan dan wat er op een forum wordt beweerd.
Er zijn veel landen in Azie waar maatschappijen op de zwarte lijst staan. Ik denk dat ik inmiddels een keer of 100 gevlogen zal hebben met die ‘onveilige’ maatschappijen. Ik ken het risico, maar til er niet te zwaar aan.
Maatschappijen die naar Europa vliegen die zijn in principe veilig. Als je alleen met die maatschappijen vliegt, dan heb je geen verzekeringsprobleem. Ook niet als je met de bus of boot gaat. Het risico dat er iets misgaat met JOU is dan groter, maar je kinderen zullen gewoon geld krijgen als het mis gaat.
Bedankt voor je reachtie, ik kan inderdaad beter even bellen met de verzekeringsmaatschappij voor alle duidelijkheid.
En ik ben begonnen met je foto’s en verslagen te bekijken en te lezen, jij bent echt al overal geweest.
De foto’s die je gemaakt hebt zijn zó mooi! Fijn dat we mogen meegenieten.:dag:
Is voor mij onbegrijpelijk dat een maatschappij als Cebupacific op een zwarte lijst staat, die vliegen vrijwel uitsluitend met nieuwe toestellen.
Ik heb tig keren met hun gevlogen en deze maatschappij heeft zijn zaakjes goed voor elkaar.
Ik zag dat Filippine airlines ook word genoemd in een top 10 van meest onveilige maatschappijen http://www.thaiportal.nl/forum.html?func=view&catid=42&id=6852
Maar als je dan naar het aantal dodelijke slachtoffers kijkt , dan blijkt dat heel laag te zijn, veel minder dan KLM bijvoorbeeld, dat PAL in deze top 10 voorkomt is alleen door dat met een aantal keren met terrorisme te maken heeft gehad.
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer nabestaanden later problemen met de levensverzekering krijgen, mensen toch wel even achter de oren krabben alvorens met een maatschappij te vliegen die op een zwarte lijst staat.
@ alida 1 ik hoop dat je nog even laat weten hoe de verzekering er tegen aan kijkt
Bedankt voor je compliment.
Ik ben nog niet in de Filipijnen geweest, komende zomer voor het eerst. :kus:
Misschien ligt het aan de iets te swingende uitleg van de stewardessen bij Cebupacific ?
[ame]Philippine Cebu Pacific Airlines Dancing Flight Attendance - YouTube
Op deze manier krijg je in ieder geval wel AANDACHT !!