Welke vliegmaatschappij veilig?

We willen een binnenlandse vucht maken van bali naar Flores. Welk vliegtuigmaatschappij is veilig. IK geloof dan Air asia en Garuda staan op de zwarte lijst. Of vat het denken jullie allemaal best mee? Geen idee.,.
B:zon02:edankt

ALLE Indonesische maatschappijen staan op de zwarte lijst! (Air Asia trouwens niet, die komen uit Maleisie, maar die vliegen niet op Flores.)

Tja, persoonlijk denk ik dat vliegen niet echt gevaarlijker is dan het nemen van een veerboot of dan het wegverkeer in Indonesie. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je besluit toch te vliegen en er gaat iets mis, dat je dan niet verzekerd bent. Maar ik denk dat dat op zo’n moment niet je grootste probleem is!

X

Je hebt gelijk, in de nieuwste versie van de zwarte lijst staat de Indonesische tak van Air Asia er wel tussen: http://ec.europa.eu/transport/air-ban/pdf/list_en.pdf

(Worden de meeste vluchten Kuala Lumpur echter niet uitgevoerd door de Maleisische tak van Air Asia die niet op de zwarte lijst staan? Maar dat is ff off-topic…)

X