Hallo, mijn naam is Georgette Berkhout en ik ben 25 jaar.
Op dit moment ben ik 10 weken zwanger van mijn vriend die in Suriname woont.
In Januari wil ik naar Suriname gaan emigreren, en daar zal mijn baby dan ook geboren worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Laat het me weten.
Ervaring met een kind krijgen in Suriname? Of met het afreizen naar Suriname als je zwanger bent? Nou zwanger vliegen hoeft helemaal geen probleem te zijn. Je mag alleen na de 7de maand niet meer vliegen! Dat is iets om rekening mee te houden.
Daarnaast ben ik zelf van beide kinderen hier in Suriname bevallen en dat is me erg goed bevallen ( haha).
Ik denk dat ik het uiteindelijk fijner vind dat als ik in Nederland was bevallen, maar goed dat zal ik nooit weten waarschijnlijk.
Ik ben een keer thuisbevallen ( wat dus ook kan) en een keer in het ziekenhuis. Sowieso is iedere bevalling anders en zal je ervaring dus ook anders zijn dan bijvoorbeeld die van mij.
Ik had een persoonlijke vroedvrouw, die me met alles bijstond, van wie ik je het nummer wel kan geven, mocht je dat willen. Echte kraamhulp is hier bijna niet. Kan je ook wel vinden, maar dat heeft niets te maken met wat je in Nederland mag verwachten.
Heb je wel mensen die jou bijstaan als je hier net bent bevallen in een vreemd land? Dat is denk ik persoonlijk wel erg van belang. Het is altijd even zwaar en je moet weer op energie komen natuurlijk.
Ik las net je berichtje. Ik ben beniewd of je ondertussen al in Suriname bent en of alles goed is gegaan met de bevalling enzo?! Ik woon net 2 maanden in Suriname met ma en kind van 1,5. Misschien leuk om contact te krijgen met elkaar?
Groeten Kim
[EMAIL=“kim_de_nie@hotmail.com”]kim_de_nie@hotmail.com met laagliggendestreepjes voor en na de
5978754576