Aankomende zomer wil ik met een groep vrienden (waarschijnlijk met 5, allemaal 19 jaar) een weekje, of iets langer, naar 2 Europese steden. Vorig jaar hebben wij dit ook gedaan en zijn we beland in Praag en Budapest en dat was ons heel erg goed bevallen. De steden waren namelijk goed betaalbaar, bereikbaar en erg gezellig. Ook het weer was goed! Wij zijn niet het type jongeren dat graag naar een vakantiebestemming als Lloret del Mar of Chersonissos gaat, aangezien wij overdag graag wat meer willen gaan doen dan puur op het strand liggen. Daarentegen houden we wel erg van stappen, dus we zijn wel op zoek naar een geschikte bestemming waar we ons ook in de avonduren goed kunnen vermaken.
Degelijke temperatuur (20+)
Goed betaalbaar
Gezellige terrasjes en pleinen
Goed uitgaan
Gezellige stad (wij hechten meer waarde aan leuke steegjes, mooie huizen en leuke straatjes dan musea)
Wij zijn dus niet echt musea-mensen, maar willen vooral genieten van een lekker terrasje en een parkje.
Is Zürich een stad die in deze opzichten geschikt is voor ons, of hebben jullie één of meerdere andere steden in jullie hoofd die beter bij ons passen? Berlijn is wat ons betreft al een zekerheidje, en ook naar Wenen gaan wij wat meer research doen om te kijken of het geschikt is voor ons. Zürich is qua ligging wel erg gunstig, dus nu hopen dat de rest ook aansluit bij onze wensen.
hoi,
Ik ben een oude knar laat ik dat even duidelijk stellen, maar kom regelmatig in Zurich.
Om te beginnen moet je natuurlijk niet in Zwitserland zijn als je een krap budget hebt, dat is niet alleen zo in Zurich maar ook in de rest van dit mooie land. Zurich is een zakenstad waar banken en verzekeringsmaatschappijen veelal hun zetels hebben maar het echte centrum is wel mooi en vooral verkeersvrij in vele gevallen. De stad wordt in 2 gesplitst door een rivier, rechts ervan is het oude stadsgedeelte dat vooral bij jongeren in trek is doordat er veel eet en drankgelegenheden en winkeltjes zijn afgestemd op dit publiek (kijk even voor een plan: http://www.orangesmile.com/destinations/img/zurich-map-big.jpg ) het linker gedeelte is vooral gekenmerkt door luxe winkels in kledij, schoenen en horloges. Eenmaal buiten de kern kan je echter in verschillende parkjes en weiden genieten van het meer dat aan Zurich grenst, veelal op openbare plaatsen kan je zo het water in of je kan een boottocht maken met vertrek vanaf de Quai Brucke. Er zijn beslist nog meerdere plaatsen waar het voor jongeren gezellig vertoeven is als je wil kan ik daar even over informeren bij vrienden die in Zurich wonen …
Een leuk stadje op amper 60km van Zurich is echter Luzern gelegen aan het Vierwoudstedenmeer en een absolute aanrader vind ik,
als je wat geluk hebt met het weer is dit 1 van de mooiste regios die ik ken, het hele meer rond vind je leuke dorpjes en zeker en vast ook accomodatie die redelijk geprijst is.
Hopelijk helpt dit je een beetje verder ,… vragen staat vrij !