Baan in Zürich

Ik ga zeer binnenkort naar een sollicitatiegesprek in Zürich, en ik wil graag jullie feedback of ik om vergoeding van mijn reiskosten en eventueel hotelkosten kan vragen, en zo ja, hoe ik dit het beste kan doen.

Bedankt voor de tips!

Groetjes
Bart

Is inmiddels opgelost, ze hebben zelf al aangegeven dat de reiskosten vergoed worden.
Andere vraag, wie weet wat (ongeveer) het minimum is dat je nodig hebt om in Zürich met enig comfort te kunnen wonen? Is het gemakkelijk om een appartement te vinden? Zijn er (Engelstalige) websites waar appartementen worden aangeboden? Boodschappen doen schijnt ook vrij prijzig te zijn, klopt dat? En hoe prijzig als het het relatief gaat vergelijken met Nederland?

^ dit ben ik zelf, kennelijk heb ik twee accounts…

Qua appartementen kan ik je niet echt helpen, weet wel dat het duurder is dan in Nederland, maar weet niet hoe het precies zit in Zurich, denk dat je daarbij toch het beste bij Google en/of je werkgever kan zijn. (maar denk dat je al snel makkelijk op 1000 franc zit, maar ligt er ook weer aan waar je zit en wat je verwacht van een appartement, of het gemeubileerd is ed, denk dat het beste is om een te delen met iemand wat de meeste zwitserse jongeren ook doen, en is natuurlijk leuk om mensen te ontmoeten) Boodschappen zijn hier over het algemeen wel wat duurder dan in Nederland, evenals het openbaar vervoer, weet niet hoe lang je in Zurich blijft, maar het is zeker aan te bevelen om een half-fare card aan te schaffen. Is wel voor een jaar maar je betaald 165 Frank (zo’n 140 euro) voor een jaar, en dit geld voor AL het openbaar vervoer (afgezien van vliegen dan), en krijg je dus 50% korting.

Maargoed om dus even samen te vatten,
Kan het niet met zekerheid zeggen maar ga maar uit van MINIMAAL 700 franc.
Qua reiskosten IN zwitserland, Half-fare card.
Boodschappen, zeker duurder, denk zo’n 30% duurder dan in Nederland. Varieert beetje van welke producten je koopt.

Als je verder nog wat wil weten, laat maar weten, zit zelf nog 6 maanden in Zwitserland (Gstaad)