Is het makkelijk om in zuidelijk India cash geld uit " de muur " te halen met een Bancontact of MasterCard of dien je steeds via wisselkantoor of bank te gaan ?
Wat is het handigst ?
Enerzijds wil ik wel wat cash vanuit België meenemen maar zeker niet teveel daar er ginds steeds de kans bestaat om toch maar bestolen te worden …
Er wordt geadviseerd geld mee te nemen in de vorm van travellers cheques in dollars of engelse ponden. Je bent dan tegelijkertijd verzekerd tegen diefstal en verlies.
Credit card zijn beperkt bruikbaar.
Pinnen is op sommige plaatsen wel mogelijk,maar lang niet overal.
In Goa kan je bijna overal pinnen en zijn er voldoende banken.
Je kan gewoon overal pinnen in grote(en kleinere) plaatsen.Maxima zijn verschillend per bank.Ook India zit in de 21e eeuw. Snap niet zo goed dat er regelmatig geadviseerd wordt cash en travellercheques mee te nemen.Dit is al lang niet meer nodig. Cash is uiteraard altijd handig in geval van nood.
Trouwens,wat betreft diefstal denk ik dat de kans dat je in Europa wordt bestolen vele malen groter is dan in zuid India.Ben er afgelopen zomer nog geweest en heb geen moment het gevoel gehad dat ik in wat voor nare situatie dan ook terecht kon komen.
inmiddels vier keer in zuid india geweest ( in twee jaar tijd) Alles is mogelijk: ik pinde makkelijk geld uit een ATM, betaalde mijn hotels altijd met credit card en indien nodig betaalde ik gewoon met mijn wereldpas van de ABN, let wel op overal zijn kosten aan verboden maar als je een pakket hebt hoef je geen transactiekosten te betalen.
In het zuiden van India zijn overal atm’s. Geld meenemen is echt niet nodig. Ik heb er 7 weken rond gefietst (3000km) en ben op de gekste plekken geweest maar nooit een probleem gehad.