Is het makkelijk om in zuidelijk India cash geld uit " de muur " te halen met een Bancontact of MasterCard of dien je steeds via wisselkantoor of bank te gaan ?
Wat is het handigst ?
Enerzijds wil ik wel wat cash vanuit België meenemen maar zeker niet teveel daar er ginds steeds de kans bestaat om toch maar bestolen te worden …
In India is het moeilijk om geld ‘uit de muur’ te halen. Dan kan je alleen doen in een paar rijke, zeldzame gebieden zoals de luchthaven, mega-toeristgebieden etc etc.
Ik kan je zelfs geen specifieke plekken noemen omdat ik het zelf niet weet, al heb ik maandenlang in India gewoond en vaak bezocht.
Je kan best bij een paar banken terecht, bijna iedereen zal je geld geven, maar of ze de bankkaart accepteren dat weet ik niet.
Jouw beste optie dus is gewoon naar een paar wisselkantoren te gaan die mogelijk dit doen, de beste (en eerlijkste) vind je bijv. in de luchthaven of sommige treinstations.
Ik zou echt niet reizen naar de stad met enkel je kaartje, het is wel mogelijk dat je geen bank of wisselkantoor vindt waar je contant geld krijgt met je kaart, en al vind je wel zo’n plek is het wel mogelijk dat je bedrogen uit komt in de toon van honderden euro’s.
Het is best dat je al je geld laat omwisselen in cash voordat je het land binnenkomt, is dat niet mogelijk dan doe je het op de luchthaven, voor langere verblijven ga je regelmatig naar de luchthaven om je geld te wisselen in de wisselkantoren of bij de banken.
Vergeet niet dat India een derde wereld land is, je moet wel een paar gemakken hier en daar opgeven.
Ik zelf toen we op reis waren mocht een bankrekening laten openen in de stad, waar we vervolgens al onze geld konden deponeren. Dit was wel erg handig, dan hoef je niet met veel contant of een kaartje over straat te lopen.
Maar dat zal je hoogstwaarschijnlijk worden afgewezen daar je buitenlander bent en India bepaalde regels heeft voor buitenlanders.
Succes iig. Heb een mooie vakantie, en post foto’s ajb wanneer je terug bent!
O en ik wou hieraan toevoegen dat het wel mogelijk is gewoon je Mastercard te gebruiken in de dure restaurant’s, hotels, en etablissementen die dat zullen accepteren (en ook specifiek gericht zijn naar het comfort van de buitenlander).
Maar je komt daar niet mee in de alledaagse winkels, stalletjes, en ook niet voor het stadsvervoer. Dan moet je wel biljetjes geld hebben.
Ik weet ook niet waar precies je gaat verblijven, en wat voor budget je trekt. Anders kan ik mijn antwoord beter op jou afstemmen :wereld:
Wij konden in Zuidelijk India gewoon pinnen bij de ‘atm’. Die zijn in de meeste steden wel te vinden. Dit kon gewoon met onze bankpas.
We hadden natuurlijk wel een creditcard mee als reserve.