Is het makkelijk om in zuidelijk India cash geld uit " de muur " te halen met een Bancontact of MasterCard of dien je steeds via wisselkantoor of bank te gaan ?
Wat is het handigst ?
Enerzijds wil ik wel wat cash vanuit België meenemen maar zeker niet teveel daar er ginds steeds de kans bestaat om toch maar bestolen te worden …
Je vindt overal atm’s, zeker in de steden en zelfs heel dikwijls in de kleinere plaatsen, zeker in de plaatsen waar veel toeristen komen. Met Visa/Mastercard kan je vrijwel overal terecht, ook met je gewone “bancontact”, maestro, maar breng dan wel vooraf je bank op de hoogte dat ze je kaart deblokkeren voor buiten Europa, anders werkt het niet.
Ik heb zelf steeds een paar honderd Euro aan cash bij me, een beetje verdeeld over verschillende plaatsen op het lichaam. Tot nu toe ben ik nog nooit bestolen geweest.
Ik ben op dit moment in India en ben het eens met Thierrydb! Je vindt hier overal wel een atm, alleen soms werkt de een niet en moet je op zoek naar een ander. Ik neem per keer een beetje op en draag het meeste (incl credit card) op mijn lichaam (moneybelt werkt prima
Niet teveel geld opnemen en ook niet teveel zorgen maken Gewoon voorzichtig zijn en inderdaad verdelen (beetje in je rugzak, beetje in portemonee, beetje in moneybelt enz).
PS ik heb euro’s en dollar’s bij me voor het geval er inderaad iets gebeurt… Hier kom ik verder niet aan. Betalen in roepies is het makkelijkst.