Zuid_afrika bonnefooi

Wij willen ZA doen per huurauto en op de bonnefooi.
Drie weken in aug|sept.
We hebben reeds tickets Kaaptad en retour Johannesburg.

Is dit een goed plan?

Wie heeft hier ervaring mee en wie weet een gidsje of site met lodges, guesthouses, hotels voor onderweg?

Alvast bedankt Marjon & Stan

Hoi,

wij zijn vorig jaar rond de kerst ook twee weken op de bonnefooi door Zuid Afrika getrokken en zelfs tijdens het hoogseizoen was dat geen probeem. We belden meestal in de auto op naar een adres om te slapen als we bijna in de buurt waren. Bij elk hostel, guesthouse en volgens mij ook op het vliegveld is een gratis groen boekje te verkrijgen met allerlei adressen erin om te slapen en om activiteiten te ondernemen. Het boekje is vooral voor backpackers bedoeld maar er staan ook adressen van guesthouses en lodges in, het heeft ons in ieder geval aan slaapplaats geholpen. De naam van het boekje kom ik zo snel niet op maar dat kan ik nog wel even nakijken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Marjolijn

Beste Marjon en Stan

Of het een goed plan is? Nou en of, fantstisch!

Ik ben er zelf twee keer geweest samen met mijn vriendin, het is het mooiste land dat ik heb gezien, ze noemen het niet voor niets de wereld in een land.

Ik kan je aanraden als je in onze zomer gaat om niet in kaapstad te beginnen (nog vrij koud daar dan). Durban of Johannesburg is beter.
Misschien interessant ter voorbereiding: ik (26 jaar en journalist van beroep) heb een boek over mijn reiservaringen door Zuidelijk Afrika geschreven. Het boek is vooral interessant voor reizigers die op eigen houtje het land willen verkennen.

Boekgegevens in het kort:
130 pag.
omslag fullcolour
binnenwerk zwartwit
formaat A5
Prijs 9.95

Mocht je interesse hebben dan stuur ik je er natuurlijk graag een tegemoet.
Hoe dan ook een goede reis en geniet er van!

Mvg
Peter de Weerd

Hallo Marjon en Stan,

We kunnen je veel informatie geven over Hluhluwe en omgeving. We gaan er vanaf April wonen in een bushlodge.

Wellicht heb je specifieke vragen over deze omgeving of zoek je een plek om te overnachten. ik hoor het wel.

Groet,
Martijn Verbeek
www.wildebeesecolodge.com/main

Hoi Marjon & Stan,

er zijn diverse sites met accommodaties:

www.wheretostay.co.za
www.siyabona.com
www.safarinow.com
www.sa-travelindex.com

Succes met het uitzoeken :slight_smile:

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

hi Superstan

Neem dus aan dat je de bonnefooi wil doen tussen Kaapstad en Johannesburg. Lijkt me het leukste om dan via de kust van de Indiese Oceaan te reizen, via port alfred port shepstone, port elizabeth enzo. Hluhluwe lijkt me een erg leuk idee, en je zou dan via Swaziland/Mozambique het Kruger Park inkunnen en dan door naar Johannesburg. Kijk voor wat hulpen met plannen op www.restinations.co.za

de groeten
johan