Zuid-Afrika op de bonnefooi rond Kerst en Oud en Nieuw?

Beste allemaal,

Ik heb met mijn vriend plannen om de laatste twee weken van december en de eerste twee weken van januari naar Zuid-Afrika te gaan. Nu horen wij gemengde verhalen over of het slim, al dan niet mogelijk, is om op de bonnefooi te gaan. Wie kan ons hierbij helpen?

Moet je in die tijd veel hostels van te voren vastleggen, of lukt het ter plekke wel om accomodaties te vinden? Onze route zal waarschijnlijk vanaf Johannesburg naar Kaapstad lopen.

Alvast hartelijk dank!

Groet,
Sanne

Hostels gaat nog wel, maar hotels en andere accommodaties zijn dan over het algemeen al wel bezet. Tweepersoonskamers in hostels kan ook een uitdaging zijn, mogelijk moet je dan in een dorm.

1 like

Het is dan hoogseizoen, t.w. School, zomer vakantie. Dus de meeste ZA-ers zijn op vakantie, langs de kust en Kaapstad. Ook zijn er dan veel toeristen natuurlijk. Buiten de kust en Kaapstad en omgeving, zal best makkelijk wat te vinden zijn. Ik weet dat in Johannesburg de meeste grote Hotel heel veel aanbiedingen heeft. Ook kunnen kunnen veel b&b’s buiten het toeristengebied gewoon gesloten zijn , vanwege de Kerst enzo.

wil je echt verzekerd zijn van een huurauto en slaapplaats, boek alles van te voren. En de vliegtickets zijn in deze periode nu ook niet de goedkoopste.
een slaapplaats krijgen in een van de camps in net Krugerpark is nu al een uitdaging om die te vinden.

suc6

1 like

Het is in die periode schoolvakantie in Zuid-Afrika en veel populaire plaatsen zijn dan volgeboekt. Dat is dan voornamelijk het Krugerpark, en bijna de gehele kustlijn (St Lucia, de hele omgeving rond Durban, de Tuinroute) en ook Kaapstad. In die plaatsen zou ik toch vooraf boeken om zeker van een leuk hostel / hotel te zijn.

1 like

Ik zou dat toch wel een behoorlijk risico vinden.
Als je in t kruger park wilt verblijven zul je sowieso ruim van te voren moeten boeken, want daar zijn de accommodaties snel vol.

1 like

Hallo

Wellicht met eigen vervoer en met overnachtingsplekken een beetje buiten de meest
bekende en gewilde plaatsen zal het mogelijk zijn!
Maar als je echt nog in wildparken of in de meest bekende plaatsen nog accommodatie vinden
zou ik geen minuut meer verliezen met boeken!!

veel planplezier

2 likes

Kijk eens op www.sanparks.org voor beschikbaarheid in onder andere het Kruger Park. Inderdaad lastig waarschijnlijk én hou er rekening mee dat het dan hoogzomer is. Dus in het noorden en oosten behoorlijk warm en eegentijd. Kaap en kust zijn in die periode beter te doen door het zeeklimaat!

Groetjes vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

1 like

Bedankt voor jullie reacties!!