Zuid-Malie bereisbaar?

Wij staan aan de vooravond van een lange overland trip langs de westkust van Afrika. We overwegen door het zuiden van Mali oa Guinee te bypassen. Heeft iemand meer informatie over de huidige situatie in Zuid-Mali. Is het mogelijk hier doorheen te reizen?

Veel dank, Arjan & Marijn

www.greatmigration.nl

Je hebt er vast al gekeken maar het reisadvies van de overheid is vrij duidelijk… Niet doen! (Van de andere kant, de situatie ter plaatse kan natuurlijk meevallen, de vraag is alleen of je dat risico kan en wilt nemen.)

Klopt, we hebben het advies gelezen. Maar de overheid zitten wel vaak aan de erg veilige kant. Ik heb geruchten gehoord dat het Zuiden wel bereisbaar is gebleven, maar vroeg me af of iemand dit kan bevestigen…
Dank voor je reactie!

het is vrij lastig om er wat over te zeggen aangezien het dagelijks kan veranderen de veiligheids situatie maar ik las op andere site toevallig over iemand die net naar bamako is gereden:Driving through Westsahara, Mauritania, Mali (Dec 2013) - Gentleman Adventurer
het is dus blijkbaar wel mogelijk!
heel relaxed is het niet aangezien je deels met iemand in de auto rijdt met ak47 bij zich om je ‘‘te beschermen’’.