Problemen in Mali

Hallo allen,

In maart gaan wij naar Gambia! En ik verheug me daar enorm op! Maar ik maak me nu wel een beetje zorgen omdat er zoveel problemen zijn in Mali! Volgens mijn man is dat nog wel een eindje van Gambia vandaan, maar als ikmop de kaart kijk lijkt t mij toch wel aardig in de buurt! Hoe denken jullie daarover? En Lighthouse ; ik wil graag jouw vorige mail beantwoorden maar die is per ongeluk verwijderd! Wil je mij nog een keer mailen?

Hallo Moon50, ik heb je net teruggeschreven, dus als het goed is, heb je ondertussen een reactie binnen.
Maak je maar niet te ongerust hoor, want dat is niet nodig.
We hebben wel weer contact, stel gerust je vragen, want dat is alleen maar goed.

Tussen de oostelijke grens van Gambia en de westelijke van Mali zit ongeveer 200 kilometer. Het veilige Senegal zit er ook nog tussen en ik neem aan dat jullie straks lekker aan de kust verblijven… meest westelijke puntje van Afrika :wink:
Niets dus om je zorgen over te maken! Wij gaan eind april. Gewoon lekker genieten van de voorpret hoor!

Bedankt 3Rwin! Fijn dat ik zo snel een reaktie krijg!
Heb van Lighthouse ook al een prive mail gekregen heeft me wel gerustgesteld!

Wij zijn net terug van Gambia. Ik kan je vertellen: “echt geen zorgen maken”.
Zoals velen schrijven is het mijlenver weg en Gambia is wel even iets anders dan Mali.
Vele mensen in Gambia leven van toerisme en zullen er alles aan doen om deze sector te beschermen.
Ik heb mij nog nooit in Gambia onveilig gevoeld. Absoluut geen zorgen maken.

Overigens ben ik ook diverse keren in Egypte geweest terwijl het daar rommelde. Ook geen moment onveilig gevoeld, je zit echt mijlenver van de bron. Mensen willen net als iedereen gewoon “rustig leven”.

Lekker gaan en genieten van Gambia.

Jack

1 like