Zuid-Korea: vrijheid van kapsel voor scholieren Seoul

Scholieren in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul mogen volgens een recente wetsaankondiging hun eigen haarstijl kiezen.

Tegenstanders van de wetsaankondiging vinden dat scholen zelf hun regels wat betreft haarstijl mogen bepalen om discussies met leraren en ouders/verzorgers te vermijden. Voorstanders zien restricties op haarstijl niet meer als van deze tijd en als een beperking op persoonlijke vrijheid/uiting.

Buiten Seoul zijn er in Zuid-Korea nog steeds scholen die regels hebben op het gebied van haarlengte, verven en permanenten.

Meer via Hair freedom for Seoul students : National : News : The Hankyoreh

Waarschijnlijk is de invloed van Kpop erg groot op leerlingen en studenten die maar al te graag er ‘westers’ uit willen zien. :cheer:

In Seoul zijn ze sowieso van de ‘hypes’. Een paar maanden geleden was shufflen bijvoorbeeld erg in. In elke club zag ik Zuid-Koreanen shufflen en dat deden ze (tot mijn verbazing) op elke muziekstijl :biggrin:

Party Rock Anthem van LFMAO werd ook tot in den treure gedraaid en volgens mij is dat de aanstichter van de shuffle hype. Sommige expats haten dit ‘trendy’ gedoe en vinden dat je z.s.m Seoul moet verlaten om de ‘echte’ Zuid-Koreaan te ontmoeten.

Cheers!