Minirokjes en inkijk verboden?

Deze week is er in Zuid-Korea een felle discussie opgelaaid over een nieuwe wet met een verbod op ‘te blote’ kleding. Hierop staat een boete van 50.000 won[SIZE=2] [SIZE=1](+/- [/SIZE]€40). Zuid-Koreanen vinden dat de overheid niet behoord te bepalen wat iemand draagt. Dat laatste is een teer punt, aangezien de Koreaanse overheid haar volk ooit hele strikte kledingregels heeft opgelegd.

In Zuid-Korea zijn minirokjes (nu nog) vrij normaal, mede gevoed door populaire K-pop zangeressen. Volgens de politie heeft de nieuwe wet betrekking op naaktloperij en onzedig gedrag, niet zozeer over de lengte van een rok. Maar ja, wat valt daar dan precies onder? Zijn decolletés, hotpants en minirokjes aanstootgevend?

[/SIZE]

bron artikel

Interessant!
En waarom gaan dat soort discussies altijd alleen over hoe de vrouw zich hoort te kleden maar niet de man?

“Vrouwen, bedekt u, anders kunnen mannen zich niet beheersen” in plaats van “Mannen, beheers u, want vrouwen zijn ook mensen.”

Mannen mogen volgens de nieuwe wet ook niet in minirokjes lopen, staat niet in dat het alleen voor vrouwen geldt. Dus is geen sprake rechtsongelijkheid. lol2

LOL daar heb je dan wel gelijk in

Nee hoor, absoluut niet. En iets zegt me dat de meeste mannen er zo over denken :biggrin:

Dank voor alle bijdrages :teeth: Ik ben niet zo’n warm voorstander van die harige en natte bouwvakkersdecolletés…maar het gaat mij wat ver om er €40 boete voor te geven…