Hallo,
Ik ga over 1,5 week voor het eerst naar Engeland, mee met een vriendin en haar ouders.
We gaan eigenlijk op de bonnefooi en zijn van plan om een beetje langs de kust in Zuid-Engeland te gaan kamperen.
We willen strand, maar ook wandelen, leuke dorpjes bezoeken en wat bezienswaardigheden. Ik weet weinig van Engeland af, dus ik hoop dat iemand mij hier wat tips kan geven over wat we echt moeten zien en wat de leukste plekjes zijn.
Groetjes Kirsten
Hallo Kirsten,
het hang er een beetje vanaf waar je precies heen gaat in zuid Engeland. Er zijn in ieder geval vele mooie kustgebieden en ook honderden kilometers aan wandelpaden langs die kusten, met name in het zuidwestelijke deel dus wat betreft zit je goed. Als je iets specifieker kunt zijn welk gebied je van plan bent te gaan bezoeken dan kan ik misschien wat concreter zijn.
Ik kan in ieder geval zeggen dat de combinatie van wandelpaden, prachtige kusten en kleine dorpjes en stadjes met name in het zuidwesten te vinden zijn. Dat zijn de graafschappen Dorset, Devon, Cornwall en Somerset. Daar bevindt zich namelijk het lange South West Coast Path waardoor je in feite in haast elke plaats en gebied kustpaden kunt volgen, soms langs baaien, soms
over kliffen.
Maar er zijn uiteraard ook andere mooie gebieden.