Wie heeft (camping)tips in ZW-Engeland voor kamperen gezin?

Hallo,
wij zijn een gezin met 2 dochters van 8 en 5 jaar oud. In de zomervakantie gaan we met de caravan de overtocht Calais-Dover doen. Daarna naar ZW-Engeland (Weymouth, Devon, Cornwall) waar we zo’n 4 a 5 weken de tijd voor hebben.
Graag willen wij:

1. tips voor campings (mag eenvoudig, animatie is niet nodig lol2 ) boerencamping of een camping bij een mooi natuurgebied of National Park.
  2. Daarnaast zijn wij benieuwd naar de 'must-see" or must-do tips.
  3. Wie gaat er nog meer die kant op?

Alvast bedankt voor de moeite ! :zon02:

Mir

Ben in Zuid-Engeland geweest, in 2008, helaas niet op een camping.
Wel kan ik je vertellen over de leuke tips, wat je kan doen.

Kent
Leuk groen graafschap en vergeet niet Leeds Castle te bezoeken.
Toen wij de treintunnel uit waren hebben we het gelijk bezocht en ik adviseer dit dus gelijk na aankomst te doen behalve als de aankomst pas 's avonds/'s nachts laat is.
Het is hooguit een half uur rijden vanaf Dover.

Het eten in Kent stelt niet zoveel voor, maar Pizza Express (dus NIET de PizzaHut) is een goed restaurant met redelijke prijzen.
Engels eten is veelal vet en buiten Londen valt het aanbod van fish and chips ook nog eens tegen.

Dorset
Het is hier al iets warmer en minder groen.
Een bezoek aan de krijtrotsen van Lulworth Cove is erg leuk, en je kan lekker zitten op de kleine baaitjes.
Het is wel een hele wandeling, dus goede schoenen mee!
Hier zijn erg veel campings, ik zag er onderweg een aantal, zo herinner ik me nog.
Je zou bij Google eens moeten zoeken, en dan in de buurt van Dorchester.
Dat is de hoofdstad van het graafschap Dorset en daar is ook de meeste activiteit.

Pas op voor het dinosaurussen-museum met de kids!
Je wordt getild waar je bij staat en het kost een berg entree en eenmaal binnen is er (zeker voor je oudste) niks meer te beleven.
Ik heb even naar binnen gekeken en ook Nederlanders die naar buiten gingen zeiden dat het niks voorstelde.

Devon
Is een warm graafschap en er is eigenlijk weinig te doen.
Toen ik er was was ik net 15 (ik wordt dit jaar 17) en met mijn ouders zijn we er gewoon doorheen gereden, alleen Plymouth hebben we bezocht.
Je hebt veel suburbs maar echte grote steden zijn alleen Exeter, Torbay en Plymouth.
Misschien is een bezoekje aan Plymouth, voor het haventje, de moeite waard.

Cornwall
De bevolking is hier erg arm en dat kan je merken in de plaatselijke McDonalds.
Leuk zijn Kings Arthur Castle (Tintagel, let op de smalle weg!), Sint Ives, Sint Michael’s Mount (een klein eilandje, alleen bij goed weer bereikbaar, helaas was het bij ons slecht weer) en Land’s End (er is nu helaas een heel attractiepark omheen).
Ik ben er niet geweest maar misschien is een bezoekje aan The Eden Project, een soort biologisch kassen-project, wel leuk.
Zelfs in het kleine familiehotelletje waar ik was werd erover geadverteerd.

Stormbreaker,

wow! dank voor de uitgebreide tips.
En als je inderdaad nog maar 17 bent, dan heb je én een fenomenaal geheugen én schrijftalent!

Thanks!
Mirjam

En ik wordt pas op 4 juli 17… :wink:
Ik heb een goed schrijftalent, ik heb zelf een weblog.
Ook inspireer ik mij qua schrijfstijl stiekem op de andere leden, dat doe ik per forum/internetgedeelte.
Op een autosportforum heb ik bijvoorbeeld heel ander taalgebruik.

hallo Mirjam,
ik vraag het me ook af. ga zelf met busje en 4 kids richting engeland. ik zal je op de hoogte houden van vondsten. zo is mijn broer vorig jaar hier geweest en die kampeert echt strak bij de boer dus het moet kunnen!!. ik denk dat je gewoon moet aankloppen bij de farmers, zo deden wij dat vroeger in schotland. we zijn hier nooit geweigerd. nu is zuid engeland een stuk toeristischer dus ??
overigens pakken wij de boot vanuit duinkerken , das een stuk goedkoper .
verder lijkt me hartstikke mooi daar dus we hebben er veel zin in
houdoe
Frans