Zuid-Amerika (Brazilie?)rond 09-'07 betaald werken..

Ik ben een meisje van 17 jaar en ben dit jaar klaar met school…
Zoals velen wil ook graag een half jaartje weg, wat wereldwijzer worden en om met volle inspiratie vervolgens journalistiek te gaan studeren.

Ik ben van plan om rond september (dus wanneer het al wat kouder begint te worden in ons koude landje) om 5 á 6 maanden naar Zuid-Amerika te gaan om betaald te werken en wat rond te trekken. Wel heb ik al gemerkt dat het wat moeilijk is om online betaald werk te vinden inplaats van werk waar je voor moet betalen. Tips ideeën? Misschien wil je mee…

Ik zal ook even wat over mezelf vertellen…
IK hou van schrijven, praten, tekenen, ben ontzettend nieuwsgierig en wil graag dingen leren (zoals de salsa van een leuke latino :slight_smile: Ook hou er erg van feesten (ga zelf naar festivals als Full Moon en Antaris, misschien zegt het je wat)…

Verder spreek ik al aardig wat Spaans en goed Engels. (hoewel je aan Spaans niet zo veel hebt in Brazilië). Ik heb een soort van nichtje in Sao Paulo wonen, en nog wat verdere vage familie in Brazilië. Ik kan daar denk ik wel even overnachten, maar wil dan verder rondtrekken. Ik zoek eigenlijk een plek waar ik betaald kan werken of misschien een plek waar ik onderdak en eten krijg onder de voorwaarde dat ik daar dan werk en vanuit daar iets anders zoeken en verder reizen.

Stel het wordt echt heeeel moeilijk om werk te vinden of een kamp, waar je niet hoeft te betalen om er vervolgens gratis te werk te stellen, dan zou ik ook nog wel naar Australië willen. Daar is werk makkelijker te vinden, maar het werelddeel trekt me minder… Ik zou dan vanuit daar verder trekken met me verdiende geld (plus nog wat van thuis) en dan misschien wel naar Thailand afreizen…

Zo dit is wel genoeg…
Het zou fijn zijn als je ideeën of tips hebt om me te mailen:
[EMAIL=“mc_chivis@hotmail.com”]mc_chivis@hotmail.com

Groetjes,
Saskia Hardus uit Amsterdam