Zuid Afrika in November

Het boek is aan de ene kant wel leuk om te lezen, maar tussen de regels kom je nogal wat frustraties etc. tegen. Vaak tegen andere mensen gericht. Ik heb die uitzending dat ze bij Ivo Niehe waren ook gezien.

Voor meer info: http://www.tippi.org/

Weet jij of Tippi nog iets in Afrika doet. of blijft ze nu toch in Parijs? Ja, die ouders hadden nogal eens ruzie. Dat hoorde ik ook nog van de gids die op de lodge werkt waar ze geweest zijn.

Tja, een verhaal heeft altijd 2 kanten, maar je weet nooit welke kant het op gaat…

Groetjes,

Corné

Hallo Corné, als je op die site kijkt, dan word ik daar niet veel wijzer van. Ik weet nog wel dat ik het idee kreeg (laatste tv uitzending) dat Tippie sowieso niet terug wilde. Ik heb dat toen niet zo goed gevolgd, omdat onze plannen voor Namibie stonden nog op het verlanglijstje van: “Zouden we ooit graag willen doen”. We hebben eerst 3 landen in het Midden-Oosten afgemaakt en nu is het dan zover:

Wij gaan eindelijk naar de Zuidelijke landen van Afrika!

En wij zijn van plan om daar volop van te gaan genieten. De plannen waren er dus al heel lang, maar vorig jaar is een collega van Ed naar Namibie geweest en had veel foto’s op een site gezet en de verhalen over de woestijnen, de onmetelijke ruimte, de leegte, de rust, de olifanten, de giraffes, neushoorns en al die andere dieren …
Toen hebben we de knoop doorgehakt en zijn gaan sparen en meer info gaan verzamelen.

Zoals jullie je dromen en plannen hebben gerealiseerd vind ik geweldig. Wij zijn ook bezig geweest om uit Nederland te vertrekken, maar voor ons bleek het na ontzend veel uitzoekwerk helaas financieel niet haalbaaar meer. Bovendien zijn we een stuk ouder. We hebben nu een lijst met landen waar we in ieder geval nog naar toe willen: Namibie, Zuid-Afrika, Kenia, Tanzania en dan nog veel meer. En al deze landen zullen we niet in 1 keer kunnen zien, dus zullen we per land meerdere keren terug moeten (wat een straf :wink: ). De komende jaren zullen we onze vrije tijd in ieder geval zo veel mogelijk in Afrika doorbrengen. En we zullen zeker bij jullie langs komen.

Jullie zitten dan in “the bush”, maar zo te zien hebben jullie daar inmiddels ook al internet kunnen realiseren.

gr Maaike
www.bjusterbaarlik.nl

Hoi Maaike,

die website is idd niet zo gebruikersvriendelijk, een beetje met de franse slag lijkt het wel :slight_smile:

Wij zijn in 1997 voor het eerst naar Afrika geweest: via Nairobi naar Tanzania en Zanzibar. Een indrukwekkende kennismaking met Afrika, na deze reis waren we andere mensen geworden met een passie voor Afrika.

In 1998 bezochten we Zuid Afrika-Namibië-Botswana-Zimbabwe, een kampeerreis door 4 landen, in 25 dagen. Veel gezien, maar we wilde na deze reis nog meer in de parken doorbrengen. Dat werd dus ZA en Botswana in 1999. Hierna volgde nog 3 afrika reizen.

Geniet vast maar van het voobereiden, etc. Mocht je vragen hebben dan mail maar op : [EMAIL=“info@amukela.com”]info@amukela.com

Groetjes,

Corné.

www.amukela.com

Hallo reiziger,

Ik zit net de vragen en antwoorden te lezen en vind het geweldig dat iedereen zo enthousiast is over Zuid Africa. Ikzelf heb vorig jaar hier vakantie gevierd, werd verliefd op het land en heb Nederland verlaten om hier in Kaapstad te gaan wonen.
Ik werk nu als Lodge manager in de B&B ‘Outback Africa Lodge’ in Kaapstad. Het telefoonnummer is 0027-21-5550075.
Mijn email adres is [EMAIL=“sandra@outbackafrica.com”]sandra@outbackafrica.com
Dus mocht je interesse hebben in een accommodatie in Kaapstad, dan kun je me altijd bereiken.
Mijn collega’s hier zijn tourguides die met een enorme passie graag hun ervaringen willen delen. Ikzelf luister nog steeds gefascineerd naar de dingen die ze beleefd hebben in de Bush, ook al heb ik al verschillende safaris meegemaakt.
Tot slot wil ik je alvast een super tijd toe wensen in dit bijzonder mooie continent. Ik ben ervan overtuigd dat jullie een geweldige vakantie zullen hebben.

Groetjes,

Sandra

Kijk op de site: KaapstadMagazine.nl voor handige informatie over zuid-afrika!

veel plezier groetjes chris