Zoveelste visum vraag....

Dag allemaal,

Ik heb geprobeerd op internet iets te vinden wat op mijn situatie lijkt, maar kom er helemaal niet meer uit! Mijn situatie:
Ik vertrek over iets van 10 dagen naar Calgary om daar op een ranch met paarden te werken. Ik werk voor kost en inwoning voor 3 maanden. Moet ik dan toch een werkvisum aanvragen (zag dat dat alleen voor langer dan 6 maanden nodig is…?) of gewoon als toerist gaan (en dan zeggen dat ik voor vakantie op een ranch verblijf ofzo?)

Alvast heel erg bedankt voor je antwoord!

3 maanden is erg lang, het is mogelijk dat ze je niet zo lang laten werken zonder werkvergunning. Als je bij de grens aankomt, kun je je doelen enigszins open laten. Je zou kunnen zeggen dat je wel geïnteresseerd bent om op boerderijen en ranches vrijwilligerswerk uit te voeren (bijv. WOOFF), maar dat je nog niet precies weet waar en hoe lang, omdat je wilt rondreizen. Je hebt een eerste adres voor een ranch en je kijkt dan wel hoe lang je daar blijft.

Dat laat vooral het toeristenkarakter van je reis zien. Om dit nog verder aan te tonen, kunnen ze je vragen om uit te leggen waar je zoal heen wilt reizen. Hoe je verwacht je overal heen te kunnen verplaatsen en waar je dat allemaal van gaat betalen.

Be prepared… :slight_smile: