mijn man en ik zouden enorm graag naar Portugal verhuizen,waar ook mijn moeder en stiefvader wonen( begint al een beetje ons thuis te worden)
onze situatie op het moment is: ik heb wajong,mijn man ww( word waarschijnlijk wia) wachten op schuldsanering.
we zouden graag iets zelf beginnen daar,maar we weten niet wat. volgens mijn moeder loopt niks daar,wat mij onwaarschijnlijk lijkt.
uiteraard heb ik hier en daar zitten snuffelen op internet,maar word er niet helemaal wijs uit
zoals sanering: in bepaalde gevallen kan je die meenemen naar buitenland?of kun je beter al daar zitten als je al in portugal zit?
mijn wajong is me ook niet duidelijk: mijn verzorger zou daar wonen en een baan hebben(of zoiets)is mijn man dan niet mijn verzorger?
zou ik met mijn wajong een beginkapitaal kunnen krijgen in portugal om iets te beginnen? ik bedoel dan werk ik ook, al is het maar partime( kunnen jullie het nog volgen?)mijn man heeft versleten nekwervels en het is hem opgevallen dat de warmte hem minder last geeft.als hij op basis daarvan in portugal werk zoekt,kan ik dan wel mee met mn wajong?
zelf heb ik borderline en het goede weer, de vrijheid van mensen die niet zo dicht op je wonen maken mijn buien ook minder hevig
heeft iemand een idee of wij in deze situatie kunnen emigreren?
alvast bedankt en groetjes van felicity