Zorgverzekering

Hi allemaal,

Ik vroeg me af of er iemand is op dit forum die weet hoe je je zorgverzekering moet regelen als je in Londen gaat wonen en werken? Ik heb diabetes type 1 en heb dus een goede zorgverzekering nodig aangezien het een onbetaalbare ziekte is…Ook is tandheelkunde belangrijk. Ik laat me helemaal uitschrijven in NL, dus wil het goed regelen.
Ik kan mezelf niet blijven verzekeren in NL, dat is om meerdere redenen te ingewikkeld, dus enige optie is verzekeren in UK. Als iemand tips/advies heeft, ik hoor het graag!

Groetjes Mandy

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Ik heb geen idee eigenlijk of het mogelijk is om nog een extra gezondheids verzekering te nemen in U.K. maar de basis verzekering in Engelad is de NHS waar iedereen gebruik van mag maken. De vergoeding is wel heel anders, soms moet je betalen voor ieder recept die je ontvangt tenzij je bepaalde medicatie krijgt waardoor ze wel gratis zijn. Ik denk dat in jouw specifieke geval je de site van NHS goed moet gaan doorspitten over hoe het allemaal precies zit. Succes in ieder geval.

Bedankt voor je reply! Ik ga het uitzoeken bij NHS.

Hi Mandy, the NHS moet iedereen verzekeren dus Diabetes zou geen probleem moeten zijn. Voor tandheelkunde is the NHS prima maar als je meer werk moet laten doen en bijvoorbeeld een brug nodig hebt sturen ze je nog wel eens naar een private clinic dus het kan vrij duur uitpakken. Ik heb zelf een prive gezondheidverzekering met Bupa (niet voor de tandarts) maar omdat de wachtlijsten in Engeland nog wel eens lang kunnen zijn maar de NHS alleen is ook goed genoeg als je niet zo ongeduldig bent als ik…Veel success

Nicole

1 like

Hey Nicole, bedankt voor je uitleg, scheelt mij weer een hoop zoekwerk! Thx! Ik neem dan evt een extra verzekering voor mn tanden, heb een slecht gebit en 3 verstandskiezen die doorkomen en er dus binnen een jaar uit moeten :frowning: Maar scheelt al enorm met mn diabetes medicijnen natuurlijk.
Bedankt, groetjes