Zorgverzekering op Aruba

Hallo,

Ik ga een half jaar naar Aruba om daar te werken. Nu vraag ik me heel erg af wat het beste is om te doen met mijn zorgverzekering. In Aruba wordt ik straks wel verzekerd via mijn wekrgever, maar dat is niet standaard inclusief zorgpolis volgens mij. Zijn er zorgverzekeringen op Aruba? Of is het toch handiger om die in Nederland aan te houden, maar dan met werelddekking?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes, Lianne

Bericht verwijderd.

Je Nederlandse zorgverzekering is gewoon geldig. Je bent tijdens je stage immers ook nog steeds verplicht om hem te betalen… :wink: Werelddekking of niet is volgens mij niet eens van toepassing.

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan 16 mei 2008 voor een half jaar of langer (ligt eraan hoe het ons bevalt) wonen en werken op Curacao. Als je je niet uitschrijft bij de gemeente mag je ook niet werken op Curacao of je moet illegaal werken. Ik neem aan dat als je via uitzendbureau werkt je hier moet laten uitschrijven. En hoe zit het dan nu met de zorgverzekering, als je je verzekering hier laat doorlopen ben je dan goed verzekerd op Curacao (dokterbezoek, ziekenhuis etc), of moet je toch daar een verzekering afsluiten en hier stopzetten…

Groetjes Tim