Ik zou graag volgend jaar voor minimaal een half jaar werken als fysiotherapeut op Aruba, Bonaire of Curacao. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit zomaar met een Nederlands diploma? En hoe zit dit met verzekeringen? En het pensioenfonds?
Je kunt met de juiste Nederlandse papieren zeker aan het werk op Aruba of Bonaire. Op Aruba maak je dan de meeste kans als je ten minste een organisatie kunt vinden die je voor die periode nodig heeft. Je kunt niet zo maar als zelfstandige aan de gang op Aruba omdat je geen werkvergunning hebt en krijgt. Meeste kan maak je natuurlijk bij het ziekenhuis (HOH). Zeker als je al over enige ervaring beschikt. Het HOH kun je gewoon aanschrijven. Mocht je niets terug krijgen dan pm je mij maar even kan ik kijken wat ik voor je kan doen. qua verzekeringen regelt je werkgever op Aruba de nodige verzekeringen die gerelateerd zijn aan het werk. Als je iets anders bedoelt moet je specifieker zijn. Qua pensioenfonds begrijp ik niet wat je bedoelt. Als je een pensioenfonds in Nederland bedoelt dan zou ik daar zelf contact mee opnemen. Pensioenfondsen op Aruba zijn niet verbonden met het stelsel in NL. Veel succes
Bedankt voor je reactie! Hoe komt het dat je op Aruba meer kans maakt dan op Bonaire? Probleem is dat ik geen ervaring heb als fysiotherapeut in het ziekenhuis, maar alleen in particuliere praktijken en een verzorgingstehuis. Op Aruba, Bonaire of Curacao zou ik dus ook graag weer in een particuliere praktijk of in een verpleeghuis/verzorgingstehuis werken. Heb je misschien contactgegevens voor me?