Zonder vaccinatie naar Thailand .. ???

Of het betrouwbaar is weet ik niet …

Waarom zou je vaccineren? Veel mensen zijn bang voor de complicaties die je kunt krijgen na een kinderziekte. Maar hoe terecht is die angst? De meeste (kinder)ziekten hebben namelijk een zeer mild verloop. Een kind is een paar dagen ziek met koorts en worden dan weer beter. Gezonde kinderen krijgen dan ook geen complicaties maar bouwen wel levenslange immuuniteit op tegen de doorgemaakte ziekte. Dit in tegenstelling tot een vaccinatie, die beschermen hooguit 7-10 jaar!! En wat veel mensen vergeten is dat niet alle complicaties die kunnen optreden ook heel ernstig of blijvende schade na laten. Complicaties komen zelden voor en als ze voorkomen komt dat vooral voor in situaties als de levensstandaard laag is, de hygiëne te wensen overlaat en voeding erg eenzijdig is en ons immuunsysteem dus niet optimaal kan werken. Hiervan is in onze Westerse wereld toch niet echt sprake. Waarom en waartegen blijven we dan toch zoveel vaccineren?

Vanaf dat ik praktijk heb krijg ik steeds vaker kinderen en volwassenen met allerlei vage chronische KNO klachten, vermoeidheidsklachten, huiduitslag en eczeemklachten, (ernstige) concentratie en of gedragsklachten. Als ik de vaccinaties homeopatisch ga ontstoren zie je ze enorm opknappen. De laatste jaren komen er steeds vaker volwassenen met allerlei vage vermoeidheids en KNO klachten, vaak ontstaan na het krijgen van de ‘griepprik’ of omdat ze vanwege een vakantie het tropenvaccin of malaria pillen hebben gekregen. (Zie ook CEASE Therapie). Ik ben er inmiddels van overtuigd dat de meeste vaccinaties de gezondheid kunnen schaden en dat er maar weinig redenen zijn om jezelf of je kinderen te laten vaccineren.

Wanneer kan een vaccinatie wel zinvol zijn? Natuurlijk kunnen er overwegingen zijn om sommige vaccinaties op bepaalde momenten wel te geven zoals bijv difteritis en thypus als we in een oorlogssituatie zouden zijn, of als er een ernstig voedseltekort is en daardoor onze immuuniteit, hygiëne (schoon drinkwater) en voedselvoorziening op een heel laag pitje staan. Dan zijn we vatbaar voor (ernstige) ziekten en krijgen complicaties een kans. Maar zoals ik hierboven al zei: Volgens mij is dat in onze welvaartsmaatschappij niet aan de orde. Een andere reden kan zijn dat we op een vakantie of ‘survivaltocht’ willen gaan ergens diep in de tropen of binnenlanden van…? in iedergeval ver weg van onze westerse beschaving en comfort en we daar zelf aan ons eten en drinken moeten zien te komen. Onze immuuniteit kan dan verzwakken en dan lopen we inderdaad risico op het krijgen van (tropen) ziekten en kan een vaccinatie zinvol zijn.

Volgens mij gaan er nog steeds minder kinderen dood aan de vaccinatie dan aan de ziektes waar tegen die vaccinaties zijn dus ga de kinderziektes niet betrekken in deze discussie…

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Op het moment dat een “betrouwbare” bron beweert dat vaccinaties maar 7-10 jaar werken dan weet ik genoeg. Dat is namelijk onzin, want vaccinaties als HCG, hepatitis A en B werken levenslang.

Iedereen moet doen wat hij wilt. Mijn standpunt is inmiddels wel duidelijk en m’n dosis onzin voor vandaag heb ik ook wel weer binnen.

1 like

:popcorn:

Biancak, waarom ging je eigenlijk naar de GGD?

De GGD vertelde me dat hepatitis A voor 25 jaar geldt. Hebben ze tevens in m’n gele boekje gezet. Daarnaast ligt het er aan voor welke vaccin(cocktail) je kiest. Volgens mij ben ik twee keer teruggeweest voor de cocktail hepatitis A/B om zodoende 25 jaar ‘beschermd’ te zijn tegen hepatitis A en levenslang tegen hepatitis B. Maar misschien is de ‘wetenschap’ verdeeld over 25 jaar, dan wel levenslang…

En Biancak, als min of meer ervaren reiziger door alle landen in Zuid-Oost-Azie (behalve Brunei en Fillipijnen): als je geen rouwdouwer bent en het alleen houdt bij de genoemde Thaise mainstream plaatsen (welk eilandje eigenlijk?) dan lijkt DTP me voldoende. Hepatitis A van GGD vind ik verder geen gek advies. Ik ken geen enkele reiziger met vreemde bijwerkingen. Van de DTP prik krijg ik altijd een paar dagen een lamme arm maar als dat alles is…

Vergeet straks niet te genieten van de reis!

Er wordt nog jaarlijks onderzoek gedaan voor vaccinaties en de geldigheidsduren worden regelmatig bijgesteld. Toen ik in 1998-1999 mijn Hep B vaccinaties kreeg waren ze zogenaamd nog 10 jaar geldig, in 2001 was al bekend dat het levenslang was.

Tegenwoordig wordt de Nederlandse jeugd standaard ingeent tegen Hep.

Ook Hep A is naar boven bijgesteld.

Andere vaccins als DTP zijn juist naar beneden bijgesteld (van 15 naar 10 jaar), dit met name omdat de één van de ziektes (ik dacht polio) wereldwijd weer vaker voorkomt en het risico op besmetting daarom groter is.