Wij willen deze zomer naar Marokko en het land in zijn puurheid proeven. Ben bang dat allerlei georganiseerde reizen te luxe zijn, wie heeft goede tips en ervaringen. En hoe gemakkelijk is het om ter plaatse overnachtingen te regelen>
Hoi, hoi,
Het is heel gemakkelijk om alles zelf te regelen. Op deze site staan al heel veel tips, een goede reisgids kan helpen en je de nodige informatie verschaffen en ik wil je er ook graga bij helpen.
Mijn georganiseerde zijn niet lux, eerder wat avontuurlijk en ik probeer je dichtbij te laten komen van het niet-toeristische Marokko.
Ook maak ik reizen op maat.
Het is hoe dan ook een toegankelijk en gastvrij land.
Geniet van je voorbereidingen en het voorplezier!
Beste Suzanne,
Wij willen liever niet in een groep reizen, maar wel stad, bergen, woestijn en strand meemaken. Wat kunnen we via jou arrangeren?
Pépé
Beste Suzanne,
Ik zie op je site dat je voornamelijk groepsreizen organiseert. Nu willen wij liever niet in een groep rondreizen, maar wel Marokko in al zijn facetten meemaken.
Ik zie wel reizen waar bv een tocht naar de bedoeïenen in zit. Maar op kameel heen en terug en nachtje in tent, oogt mij te toeristisch. Dit om een beeld te geven wat ik niet wil.
Wat heb jij op individueel niveau te bieden? Wat mij betreft hoeft niet alles geregeld te zijn.
Groet Pépé
Beste Pépe,
Ik ben net terug van een reis en zie je bericht nu pas.
Zou je willen reageren via mijn website of mij je mailadres sturen?
Dan kan ik je wat uitgebreider antwoorden.
Ach ik wilde je persoonlijk een mailtje sturen.
Hej,
Mijn reactie is misschien een beetje laat, maar je vindt in Marokko verschillende betrouwbare 'local’s die je door het land kunnen gidsen.
Ik heb zelf twee rondreizen gemaakt met Omar Hittouri, die in Ouarzazate woont en afkomstig is van een klein dorpje aan de rand van de woestijn. Een geweldige gast met veel ervaring. Meer info vind je op zijn facebook-pagine: https://www.facebook.com/FikraTravel
Je mag me ook steeds contacteren voor meer info. (joke.vandooren@gmail.com)
Veel plezier!
Joke
Hallo Pepe,
5 jaar geleden zijn wij op de bonnefooi naar Marokko gegaan met de rugzak en de gedachte: we zien wel.
En dat hebben we, meer dan ik hier kan beschrijven.
In elk plaatsje is wel een overnachtingsplekje te vinden, het ov is prima, soms wat langer op de bus wachten vinden wij niet erg, ook niet als de bus dan heel warm en vol is…overal kun je wel iets eten en de thee en jus d’orange die je overal kunt kopen missen we nog steeds.
We zijn op vele plaatsen geweest en als je eenmaal in gesprek bent met iemand, dan is deze persoon meestal heel erg bereid om je te helpen of uit te nodigen. En als je wensen hebt hebben ze altijd wel een broer/oom/vriend/ ander familielid dat wat voor je kan betekenen.
Voor ons betekende dat dat we in het noorden bij iemand aten, met de nachtbus naar het zuiden gingen en daar door een volstrekt onbekende opgehaald werden om daar een aantal heerlijk ontspannen dagen te hebben. Of het hotel waar we keken beviel ons niet (we vonden het te luxe en te duur), waarop er iemand werd gebeld die ons voorging naar een andere in ene steegje verborgen hotel en we kwamen aan bij een pareltje… voordat we konden bedanken was deze persoon alweer vertrokken.
Al deze ervaringen hebben ertoe geleid dat we dit jaar weer naar Marokko vertrekken op dezelfde manier: we vliegen erheen en zien wel… misschien alleen nu met hoge verwachtingen:-).
Ik zou er gewoon heengaan en ter plekke wel zien, er gaat een geweldige wereld voor je open! en dan kun je het zo luxe maken als je zelf wilt.
Groetjes, Didi