Zomer 2018

Deze zomer willen we weer een 4-tal weken naar Australie (queensland en regio Darwin).
Een aantal vragen waar ik nog niet helemaal uit ben:
[ul]
[li]Welke periode (juni,juli,augustus, september) is het beste om Queensland-Darwin aan te doen?
[/li][li]Is een 3-tal weken Queensland voldoende om deze kuststrook te ontdekken?
[/li][li]Een week regio Darwin is aan te raden?
[/li][/ul]

Alle suggesties zijn welkom. Ook een heel ander reisvoorstel, welke 4 weken omvat. Maar goede kans op lekker weer wordt natuurlijk erg op prijs gesteld.

Vast dank voor de reacties,
Frejit

Met een goede planning is het zeker te doen. Qua weer zit je in de hele periode wel goed. Juni is de koelste maand dus als je in Brisbane begint, naaar Cairns reist en van daar een binnenlandse vlucht naar Darwin zou ik persoonlijk gaan voor september. In juli en augustus merk je nog wel wat van de (Europese) vakanties. En de schoolvakantie in Queensland van 30 juni tot 15 juli.
Nogmaals, bij deze lengte van reis en je twee bestemmingen is een planning van groot belang. Verder, hoe ga je je verplaatsen?
Ik heb van beide trajecten/gebieden routebeschrijvingen in Word. Mocht je die willen hebben, dan moet je me via een PB een e-mailadres sturen, dan hang ik de bestanden aan een mail.
Veel plezier bij het plannen, voorpret is ook dikke pret,

Groet, Willem