Zomaar ineens lange wachttijd E-ticket bij Gate 1.nl

Recentelijk heb ik vliegtickets bij Gate 1.nl geboekt voor een vlucht naar Maleisie met Emirates.
Zowel in de bevestiging van mijn boeking als in de algemene voorwaarden van Gate 1 wordt aangegeven dat binnen 5 dagen de E-tickets zullen worden toegezonden. Toen ik na 5 dagen nog niks had ontvangen heb ik navraag gedaan. Toen werd ineens aangegeven dat ik pas uiterlijk 1 week van te voren de tickets zal krijgen.
Hier wordt ik behoorlijk onrustig van. Normaal krijg ik altijd meteen mijn E-tickets. (Bij bijvoorbeeld cheaptickets)
Iemand ervaring met deze werkwijze (bij Gate 1). Moet ik mij zorgen maken?

Ik heb nooit van gate 1 gehoord. Persoonlijk zou ik er daarom geen tickets bestellen, juist omdat Emirates normaal de tickets meteen uitgeeft.

Hallo R,

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar normaal krijg je je E-ticket binnen 1 minuut via de mail.

Ik ben benieuwd of je al tickets hebt ontvangen nu.
Laat het me AUB weten via de PM.
Zoniet, kan ik je nog wat helpen.

Ben via internet wat op zoek geweest en heb ook wat zeer gerenommeerde sites laten kijken wat voor bureau het is.
Verwacht daar snel bericht van.

Ben ook heel benieuwd naar het telefoonnummer dat je gekregen hebt voor telefonisch contact; is niet te zien op hun site.
Is dit een Amsterdams nummer, dus beginnende met 020?

Hoop dat je de tickets hebt gekregen; maar zou ze wel laten bevestigen door de uitvoerende maatschappij.

gr.
Ton.

Als het niet lukt met de tickets is het misschien raadzaam om dat hier ook te melden zodat andere reizigers op de hoogte gebracht worden.

Wanneer vlieg je?

In 2012 eens bij Gate1 een vlucht met KLM naar Genève geboekt, simpelweg omdat ze toen het goedkoopst waren en een van de weinige boekingssites die niet nog allerlei bijkomende kosten rekenen. Daarbij kreeg ik direct na boeking een bevestigingsmail waarin werd aangegeven dat ik de E-tickets binnen twee werkdagen zou ontvangen, maar dat was binnen enkele uren reeds het geval (ruim na middernacht geboekt, om 5 over 6 's ochtends die mail ontvangen). En als ik nu op hun site inlog en in mijn boekingshistorie kijk kan ik nog steeds het E-ticket van die vlucht inzien.

Dat je pas een week voor vertrek de tickets zou krijgen klinkt mij eerlijk gezegd nogal vreemd in de oren. Geboekt is geboekt zou je toch denken.

Hallo iedereen,
Bedankt voor de reacties tot zover.
Ik heb de E-tickets nog niet. Ik heb Gate1.nl om een motivatie gevraagd voor het afwijken van de afgesproken levertijd.
@ ton: het nr. voor info is: 0900-1566
Ik houd jullie op de hoogte.

Gate1 tref je meestal aan als je gaat zoeken via skyscanner, op internet staan er niet te beste recensies over hun dus googel eerst beetje op internet naar dat bedrijf eer je er tickets koopt…is toch zo makkelijk mensen googel is niet voor niets uitgevonden [emoji3]

Toch ben ik altijd wat terughoudend als het gaat om “recensies” die je zo online vind, over elke willekeurige boekingssites is een hoop shit te vinden. En met direct boeken bij de airline is het echt niks beter. Gate1 is van Tix.nl, even los van de eventuele klantvriendelijkheid is dat in basis gewoon een betrouwbare toko. En veelal gaat het bij kritiek niet om iets wat zo’n site te verwijten is, maar wat een gevolg is van de strikte ticketvoorwaarden die met praktisch alle goedkope vluchten samengaan. Zo snel even googlend zie ik ook de kritiek dat je een 0900-nummer moet bellen wat lang duurt, maar dat is toch een gevalletje “alle waar is naar z’n geld”. Bij bijvoorbeeld WTC kan je met een normaal nummer bellen (waarbij je waarschijnlijk eveneens een eeuwigheid in de wacht staat), maar dan heb je in de meeste gevallen bij voorbaat al een paar tientjes aan bijkomende kosten extra betaald voor je ticket. Dat goedkope nummer is dan een sigaar uit eigen doos.

Voor een grote reis zal ik de vlucht vrijwel altijd bij Ebookers boeken, daar heb ik door de jaren heen goede ervaringen mee en heb ik een redelijke mate van vertrouwen in (maar ook hun service eindigt toch echt bij de ticketvoorwaarden, weet ik uit ervaring), en dan vind ik en paar euro meer niet onoverkomelijk. Maar voor korte, goedkope vluchten ligt dat toch wat genuanceerder.

Maar goed, daarmee geef ik indirect uiteraard wel aan Gate1 toch net wat minder te vertrouwen dan Ebookers :slywink:

Vliegtickets.nl, vliegtarieven.nl, cheaptickets.nl, zijn betrouwbare site.s zitten in Nederland, goed bereikbaar, door internet zijn er veel ticketwederverkopers buiten Nederland gevestigd lastig verhaal, ik boek in NL

Zal wel normaal zijn tegenwoordig. Ik kreeg hier ook al mee te maken met een boeking bij WTC, bij navraag vertelde men dat deze twee weken van tevoren worden opgestuurd. Omdat ik aangaf dat ik dit niet heel fijn vond kreeg ik ze direct in dezelfde week.

En waar denk je dat Tix.nl (= Gate1) gevestigd is? :slywink:

Niet om ze nu te verdedigen, maar naar mijn idee zijn al die sites één pot nat. Ze schreeuwen allemaal om het hardst dat ze de goedkoopste zijn terwijl dat zelden het geval is, ook de drie die je noemt hanteren een duur 0900-nummer waarbij het mij niet zou verbazen als ze allemaal bij hetzelfde callcentre uitkomen (en ik weet uit ervaring dat je ook bij Cheaptickets zeker geen haast moet hebben), de meesten proberen je nog steeds te belazeren met bijkomende boekingskosten, en als puntje bij paaltje komt zullen ze allemaal op de (voor een leek onbegrijpelijke) ticketvoorwaarden terugvallen. Ze zijn er voor het gemak, niet voor de service.

Nou, ik heb een reactie gehad van Gate1. Ze gaven aan dat sinds kort hun ticketing procedure is gewijzigd. Hierbij wordt dus blijkbaar een andere levertijd van de E-tickets gehanteerd. Geen reden dus om ongerust te worden gaven ze aan. Wat mij dan bevreemd is dat in hun voorwaarden nog steeds de levertijd van 5 dagen wordt genoemd.
Maar om mijn ongerustheid weg te nemen, hebben ze nu toch de E-tickets opgestuurd. Eind goed al goed zullen we maar zeggen…

Hallo R,

Eind al goed, dus je tickets heb je nu binnen en tegen de prijs van boeking?

Laat het even weten aub,

gr.
Ton.

@ Ton: Ja hoor; tickets zijn binnen tegen prijs van boeking.

Hallo RJB2, is alles naar wens verlopen via Gate1.nl ? Ik ben benieuwd, omdat ik een ticket heb geboekt voor 10 juli 2016, nog niet eerder van Gate1.nl heb gehoord
en wellicht te snel heb geboekt (omdat het goedkoop was). Verder lees ik nergens negatieve ervaringen op internet over oplichting o.i.d. maar ik ben erg benieuwd
naar andermans ervaringen met Gate.nl Alvast bedankt !

Hallo Putu, alles is verder keurig afgehandeld door Gate1. Zou me geen zorgen maken.
Ik zie dat ze nu een termijn van 15 werkdagen aangeven waarbinnen ze de tickets toesturen. (in algemene voorwaarden)
Laat je nog even weten of ze je de tickets inderdaad binnen deze termijn toegezonden hebben?

Hallo RJB2, wat super dat je zo snel hebt gereageerd, dank je wel!
Ook fijn dat Gate1 zich verder houdt aan afspraken en dat je er geen problemen mee hebt gehad,
voor mij ook een geruststelling uiteraard :wereld:
Als ze de tickets hebben gestuurd, zal ik het nog even laten weten !
>>> Nogmaals dank !

Hallo RJB2, zoals beloofd is hier het berichtje:
vandaag zijn de e-tickets al toegestuurd. Ik ben erg verbaasd, dat de boeking al zo vroeg
gedaan kon worden ( vertrek 10 juli 2016). Het is bijna te mooi om waar te zijn, maar door
alle voorgaande reacties ben ik wel gerustgesteld !
Dank voor je reactie en goede & voorspoedige reiservaringen voor de toekomst gewenst !
Hartelijke groetjes van Putu

Vreemd! Ik had informatie ingewonnen bij Skyscanner. Zij belden mij op, maar ik had op dat moment geen tijd. Later belde ik hun op voor informatie. De service was goed en een aardige medewerker aan de lijn. Vrijdag 20 mei heb ik voor 6 personen bij Gate1 geboekt voor Tel Aviv en dat ging snel! Meteen bevestiging van de betaling en vandaag zondag 22 mei kreeg ik mijn e-tickets al binnen. Ik denk…overal heb je wel wat! Fijne zondag!:vak02:

Ik reis nogal een Maleisische met verschillende bedrijven en hebben nog nooit problemen gehad. Vaak veranderen ze de deuren en er is genoeg vrijlating, maar gaat altijd goed aan het eind