Zoek je een goede Gids in Sri Lanka

Hallo,

Ik ben net terug uit Sri Lanka en heb 14 dagen met een gids Alex en chauffeur Anton een rondreis door SL gemaakt. Is er iemand die een goede en betrouwbare gezellige gids zoekt dan is dit echt een aanrader. Ik reis al 14 jaar door Azie maar dit nog nooit eerder meegemaakt.

Je blijft baas op je eigen rondreis maar hij regelt zoveel leuke en mooie dingen voor je, en de laatste dag is het bijna verplicht om bij hem thuis te komen eten en hij gaat dan voor je koken, een geweldige avond hebben wij gehad.

Eddie

Heb je misschien een tel.nr of adres van hem? Ik ga begin november naar SL en overweeg om met een gids rond te gaan reizen.

Marieke

die heb ik voor je +94 312224101 0f +94 777858598 en dan vragen naar Alex Fernando

krijg je echt geen spijt van.

1 like

Dit was ook onze gids…begrijp ik…Alex…echt super!!! Zoek je de beste gids van Sri Lanka ( en wij hebben al heel wat ervaring met gidsen) stuur een prive mail want adressen mogen hier niet vermeld worden, Je zult optimaal genieten van het prachtige Sri Lanka, met een gids en chauffeur, die echt houden van hun land, en daarnaast in een geweldige sfeer met veel humor en flexibiliteit!!!

Hallo Magda, Wij, vader,moeder 2 kinderen ,1 met aanhang, zijn erg benieuwd naar de chauffeur. We hebben vorig jaar met z’n 5-en een rondreis met prive-chauffeur door Java en Bali gemaakt, zeer tot ons genoegen! Dit willen we weer op SL!!! We hebben dus wel een minibus nodig voor vervoer. Is er behalve Alex ook nog een gids aan boord?..dan wordt het allemaal misschien te krap?? Graag ontvangen we het emailadres zodat we hem kunnen mailen.
Weet je nog wat je p.d. kwijt was all in?
Alvast bedankt voor de moeite!

Lidy Scholten

Hoi,

Bij deze enkele tips van mensen die ons daar goed geholpen hebben als gids:
Negombo
Mr. Lampton
Ammehula with Lamton restaurant
wglfrlanzaa@yahoo.com

Colombo (taxidriver Niel) 0785211270

Habarana (taxidriver Hemantha) 0094776092317 - siyabalapitiye@gmail.com

White House (Dalhouse, St. Adams Peak) 0777-912009 - 0523530398

Mirissa (Katies Hideaway) 0094-412253482 - 0094-777472438

Dambulla (D.L. Nihal) Matele Road nr 128

Ook twee mooie tehuisen voor kinderen die erg graag toeristen op bezoek hebben (die een kleine donatie doen):
Seylan Bank Katuneriya Sri Lanka
Acc name: Arundodaya Foundation
Acc no: 0550 02121299-001

National Council For Child & Youth Welfare (Sri Lanka)
385/5, Kotte road, rajagiriya (tel 2863823, 2863869)
accountnr 1620076444

Matron 382/c childevelopment centre walikatiya pamunugma
t.p 0112242622

Ha Rik,

Bedankt voor je adressen. In eerste instantie zoeken we 1 vaste gids voor de hele rondreis maar omdat we die nog niet gevonden hebben gaan we jouw adressen zeker achter de hand houden!

Groet, Alide1jan

Hoi,

Wij hebben voor 17 dagen een super gids gehad. Ons reisverslag en adres kun je vinden op de site van Reshon tours.

Wij hadden met Alex een all in prijs afgesproken incl. hotels, alle excursies, treinreis etc. ( per telefoon en mail).
Wil je nog iets weten, stuur even een berichtje.
Succes.

Cees en Magda

Wij hebben in november / december 2011 3 weken door Sri Lanka getrokken en ter plaatse in Negombo Gids Roy geboekt voor een week. Hij is niet de goedkoopste, we betaalden ongeveer 60 euro per dag, maar hij bracht ons op leuke plekjes en liet ons helemaal vrij in de accommodatie keuze (hadden we ook vooraf bedongen). Het is een leuke, goed ontwikkelde en humoristische man, ik kan hem aanbevelen.
Roy’s Tours Negombo 0094 31 5310800 / 0094 777 348958
jana.santiago@web.de

Franciska en Henri. :dag:

Heel hartelijk dank voor je reactie. Wij hebben inmiddels zelf een chauffeur gevonden die volgens de referenties heel goed zal voldoen. Het blijft allemaal spannend om vanuit Nederland iemand te zoeken die je nog nooit ontmoet hebt en waar je 3 weken mee door een land gaat trekken. Maar we hebben er goede hoop op. Wij hebben ook zelf alle guesthouses en hotels uitgezocht. We gaan in maart naar SL toe. De hele reis hebben we zelf samengesteld en we hebben er erg veel zin in.

SUPER GIDS
voor mensen die nog opzoek zijn naar een betrouwbare goed engels sprekende gids dan kan ik u Wicky echt aanbevelen.
Wij hadden vanuit Nederland 4 dagen geboekt om de culturele Driehoek te doen maar het touren met deze gids en de prijs waren zo goed dat we 4 dagen extra hebben bijgeboekt.
Wicky heeft 17 jaar ervaring en doet zijn best om erachter te komen wat je graag uit je vakantie wil halen of wilt zien.
Toen hij merkte hoe geweldig wij het vonden om olifanten te zien heeft hij voor ons geregeld dat we een olifant van een vriend van hem mochten wassen, kosteloos, het was een cadeautje.
Omdat we low budget reisde en daardoor geen budget hadden om alles te bezoeken, zorgde hij ervoor dat we mooie plaatsen en prachtige Budha’s konden zien op onze route.
Hij weet alle mooie plekjes te vinden en kan je veel vertellen over Sri lanka.
De guesthouses waar we verbleven waren allemaal goed tot uitstekend. Onder andere een prachtige Cabana aan het rijstveld midden in de Jungle, koloniaal Engels landhuis en een guesthouse in Ella met een adembenemend mooi uitzich!!
Daarnaast is het een lieve rustige man die van een leuk grapje houdt maar die zich niet aan je opdringt zodat ik en mijn reisgenote zeker niet het gevoel hadden dat we met iemand opgescheept zaten.
Daarnaast rijdt hij veilig!!
Door onze tour met wicky heeft onze vakantie iets extra’s gekregen.

mocht iemand interesse hebben:

Tel mob. 0094 777 57 39 26
Tel: 0094 312 22 65 98
Email: dmwickramasingha@yahoo.com
Site: www.Sri-lanka-tours.nl

Je kunt mij bij vragen ook altijd mailen,

lieve groet Helga :zon02:

Heeft u toevallig ook een email adres? Dan kan ik handiger onze reisplannen opsommen.

van gids alex en anton bedoel ik, graag email

Een hele goede en zeer betrouwbare locale Nederlands en Engels sprekende gids die bovendien gecertificeerd is met alle vereiste papieren kan U vinden op http://www.gids-srilanka.nl Van harte aanbevolen!

Heel veel info op de pas geopende website!

zou je eventueel mailadres van alex willen doorsturen naar smeersseman@hotmail.com? wij gaan in juli voor 2 weken en moeten alles nog regelen!

Zal ik zijn telefoonnummer geven je kan met de belpiraat voor 10ct per minuut bellen

Via Wereldwijzer app

+94 312224101

Via Wereldwijzer app

Of mobiel 00 94 777858598

Via Wereldwijzer app

Echt super gids met heel erg veel info over Sri Lanka

Via Wereldwijzer app

Tickets Emirates van Dusseldorf naar Colombo scheelt in die periode ook meer als 100 euro pp

Via Wereldwijzer app