Wij hebben met onze kinderen (22-20-16) een 18 daagse rondreis gemaakt door sri lanka.
Zo zag onze reis eruit.
Omdat wij erg aan datums gebonden waren zijn wij vanaf Frankfurt gevlogen. Dit was voor ons het goedkoopste, en we hadden een korte tussenstop.
Na aankomst zijn we naar Waikal gegaan en hebben 's middags een boottocht gemaakt, en zijn naar de vismarkt geweest. Dit was in Negombo.
Dag 2 via Chilaw naar Anuradhapura, in de namiddag excursie Mihinthale.
dag 3 's morgens sightseeing in Anuradhapura, naderhand transfer naar Nilaveli
dag 4 met een bootje het water op dolfijnen spotten. Die hebben we gezien. Sightseeing Trincomalee.
dag 5 rustdag.
dag 6 naar Polonnaruwa, sightseeing in een tuktuk.
dag 7 naar Sigiriya de leeuwenrots en daarna naar Dambulla naar de rotstempel. Ook een ritje op de olifant gemaakt, en een houtsnijderij bezocht.
dag 8 naar Kandy, en bezoek specerijen tuin en botanische tuin en tempel vd tand. Eventueel de Kandy dansers.
dag 9 excursie Pinnawela, daar zit een olifanten opvang.'s middags vrij.
dag 10 naar Nuwara Eliya, onderweg een theefabriek bezocht.
dag 11 excursie naar Horton Plains, wandeling van ong 3 1/2 uur met mooie uitzichten. Daarna treinreis naar Ella.
dag 12 naar Udawalawe, jeepsafari en overnachting in tent.
dag 13 naar Sinharaja het regenwoud, wandeling met gids.
dag 14 Naar Galle, Nederlands fort bekijken.
De rest hebben we niets meer gedaan. We waren toe aan wat rust omdat we veel gezien en gedaan hadden.
De overnachtingen waren van heel luxe tot heel sober. Het diner gebruikten we altijd op de plaats waar we overnachten, dit was het gemakkelijkste.
Maar het was ook heel verrassend, soms was het een heel luxe buffet (hotel suisse) en soms was het een sobere maaltijd.
We vonden het een hele mooie reis, Sri Lanka is een mooi land met vriendelijke mensen.
Hoi brandje,
Leuk dat je je reis met ons deelt. Programma zit er goed uit, de meeste highlights hebben jullie wel gehad. Wij zelf zijn niet zo van het olifant rijden en Pinnawela vanwege het dierenleed wat er aan gekoppeld is, maar iedereen is natuurlijk vrij in zijn keuze.
Hebben jullie de reis via een reisbureau gedaan met een vastgestelde route? Of hebben jullie zelf (met of zonder privé chauffeur) de reis samengesteld?
Hallo Langkapura,
Wij hebben de reis in Nederland geregeld samen met André L. We hadden een busje met AIRCO en een prive chauffeur.
Dit is wel erg relaxed reizen. Als het nodig was stond er een Engelstalige gids klaar, die ons ter plekke dan weer begeleide.
De chauffeur voelde heel goed aan wat wij wilden. Het enige wat jammer was, hij sprak wel Engels, maar niet heel goed.
Ik hoop dat andere mensen iets hebben aan mijn verhaal.
Zelf vind ik het ook leuk om als ik een reis aan het samenstellen ben, ervaringen van anderen op wereldwijzer te lezen!!!
Groetjes Roos