Zijn er trekkingsorganisaties in Ladakh?

Hoi,
Mijn lief en ik zouden graag in augustus naar Ladakh bezoeken en daar flink gaan stappen in de Himalaya. Is het nodig om op voorhand contact op te nemen met een trekkingsorganisatie of kan je ook daar goede, veilige en betrouwbare gidsen/ organisaties vinden?
Iemand enige ervaring/ tips?
Alvast vriendelijk bedankt!
J.

hay!

wij zitten met het zelfde idee als jullie, naar leh trekken, en daar terplaatse een gids en trekking plannen. ik vermoed dat jullie reis al achter de rug is, is dat geluk om zonder reservatie daar ter plaatse alles te regelen?

en kennen jullie een leuke tocht die aan te raden is daar in de omgeving van leh?

vele groetjes

alex

In Leh kun je bij veel trekkingbureaus terecht, rondom Leh kun je een korte trekking doen van 4 of 5 dagen. Meestal kun je je bij een groep aansluiten, het kan ook individueel maar hoe meer mensen hoe goedkoper. Over het algemeen worden vaste prijzen gehanteerd en voor sommige plekken heb je een permit nodig. Vaak kun je op heel korte termijn al vertrekken.

bedankt voor de reactie!

wel, wij hadden gedacht aan de markha valley trek te doen, maar de meeste programma’s die ik vind op internet nemen daarvoor 10 dagen, en af en toe zitten er ritten met jeeps tussen.

mijn vraag is, wat zou het goedkoopste uitkomen: op voorhand zo’n organisatie te contacteren of ter plekke iets regelen, we zouden met een 4 a 6 tal zijn

groetjes

Ik zou het daar regelen.

Hoi Joke,
Ik ben erg benieuwd of je nog naar Ladakh bent gegaan i.v.m. de situatie rondom de modderstromen e.d.