Ziektekosten verzekering in de Filipijnen

Wie kan mij wat vertellen als ik in de Filipijnen woon of je een verzekering kan afsluiten daar terv plekke gaat om dikters hulp en ziekenhuis niet meer :chin:

Hallo Berry,
Je kunt inderdaad een ziektekostenverzekering afsluiten in de Filippijnen. De Filippijnse verzekeringen wijken op een zeer belangrijk punt af van de verzekeringen die we in Nederland gewend zijn:
De Filippijnse verzekeringen hebben een maximum vergoeding per jaar. Je kunt bijvoorbeeld een polis afsluiten met en verzekerd bedrag van 100.000 pesos of 250.000 pesos. Komen je werkelijke kosten boven dat bedrag dan is dat voor eigen rekening.
Daarmee heb je dus geen echte financiele bescherming. Als je ziekte of verwonding serieus is, is het verzekerde bedrag niet toereikend. En een verzekering heb je eigenlijk niet voor de kleine rekeningen maar juist voor de kosten die je zelf niet kunt dragen.
De beste oplossing is een Nederlandse zorgverzekering met een goede buitenlanddekking. Kosten: ongeveer 90 euro per maand.
Beknibbel hier niet op. Met een beetje pech zou dat wel eens de slechtste beslissing van je leven kunnen zijn.

Groet,
Hans.

Wat ziektekosten verzekering betreft is het inderdaad heel slecht geregeld in de Filippijnen, een groot deel van de bevolking loopt gewoon onverzekerd rond ,dat is de realiteit. Ik denk dat de oplossing die Hans aangeeft wellicht de beste is, dus een nederlandse zorgverzekering met buitenland dekking, wel even uitzoeken Berry hoelang je dan in het buitenland mag blijven van de verzekering,dat kan van maatschappij verschillen, bij sommigen onbeperkt bij anderen niet. En ook al heb je een goede verzekering,je moet niet vreemd opkijken dat wanneer je in de Filippijnen met spoed geopereerd moet worden, het ziekenhuis eist dat je de kosten van de operatie zelf eerst voorschiet. Ook al wapper je met de polis van je verzekering ,daar heeft men vaak maling aan. Men wil gewoon vooraf cash. Rare jongens daar hoor in die ziekenhuizen, patienten die overlijden worden pas aan de nabestaanden terug gegeven als de rekening van het ziekenhuis is betaald.

Als je een ziektekosten verzekering neemt hier in Nederland moet je wel ingeschreven staan in het GBA hier. Er is een verzekering hier die buitenlandse verzekeringen afsluit. Is Ooms verzekeringen in Den Haag. Ze hebben een webside en je kunt de verzekering voor jou en partner afsluitenonline.

Er zijn genoeg verzekeraars die er geen problemen mee hebben dat je niet ingeschreven staat in het GBA. Je hebt dan een normale premie en normale voorwaarden.
De naam is trouwens niet ‘Ooms verzekeringen’ maar OOM verzekeringen, een aan Aegon gelieerd bedrijf dat zich toelegt op bijzondere risico’s. De premie is vaak ook bijzonder.

Welke zorgverzekeraars zijn dat dan die je verzekeren zonder aangemeld te zijn bij GBA?

Groeten Raymondo

ONVZ bijvoorbeeld.

De maandelijkse pemies bij ONVZ zijn bepaald niet goedkoop, het zou voor mijn leeftijd op zeg 180 euro per maand uitkomen, het dubbele van wat ik nu bij Zilverenkruis betaal. Wellicht is het aantrekkelijker om in de GBA in geschreven te blijven en een Nederlandse verzekering te nemen, als je dan weinig inkomen heb betaald de Fiscus vaak ook nog mee in de vorm van Zorgtoeslag. Maar het is niet voor iedereen mogelijk om in de GBA ingescheven te blijven. Het volgende intervieuw met de nederlander Jan die in Filippijnen dengue kreeg toont wel aan hoe belangrijk een goede verzekering is http://www.rnw.nl/nederlands/article/jan-kreeg-dengue-de-filipijnen%E2%80%A6

Hallo Suba travel,

Hoe zit het dan met de premies die je daar betaald? is dat maandelijks of jaarlijks? En hoe hoog zijn ze? En weten jullie een goede maatschappij daar? Het gaat er om om mensen die daar wonen te verzekeren in mijn geval