hallo, (mede)vakantiegangers,… ik ga binnenkort voorlopig voor 4 maanden naar de filippijnen, en vraag me af hoe ik mij het beste kan verzekeren tegen ongevallen/ziekte/ziekenhuis kosten. ben ik gewoon met het ziekenfonds daarvoor voldoende verzekerd? zoja, moet ik het totale bedrag dan zelf voorschieten? en wat kost het dan zoal als ik mijn been breek, of lange tijd in het ziekenhuis moet verblijven?
als het nogal kostbaar is, kan je daarvoor aardig in de problemen komen! (…of kost dat ook bijna niks)
of moet ik mij op een of andere manier bijverzekeren? zoja, hoe/waar?
groetjes… en bvd. andré.
De ziekenhuiskosten op de Filippijnen zijn relatief laag. Ze moeten vaak wel contant worden voldaan voordat je het ziekenhuis verlaat.
Ik denk overigens dat je niet in het ziekenfonds zit (dat is al een tijdje opgeheven) maar dat je bedoelt dat je een zorgverzekering hebt. Die zorgverzekeraar zal in geval van nood een voorschot overmaken voor de kosten. Controleer even de dekking van die verzekering in het buitenland. De meest geven een volledige dekking maar je kunt het beter maar zeker weten.
Toch is het verstandig een reisverzekering af te sluiten voor de extra kosten. Welke extra kosten? Voorbeeldje: je gezondheid is zo slecht dat je met een vliegtuig naar Nederland gebracht moet worden… best prijzig.
Kijk ook even op onze website naar de reistips onder de kop ‘Over de Filippijnen’. Daar staan meer handige tips. www.suba.nl
Prettige reis!
Hans