Ziekenfonds

Hey hier ben ik weer,
Wil toch nog wel iets weten hoe zit het met het ziekenfonds als je een jaar daar blijft en werk heb moet je dan nog bij verzekeren of is je werk alleen genoeg.
Maar dan kom ik op het volgende punt mij is verteld dat je moet kunnen aantonen daar dat je verzekerd was of ben in nederland hoe kan dat dan ik ben dan toch al uit geschreven in nederland.
kan iemand mij helpen mischien
gr nel

Volgens mij moet je een kopie/echte polis-blad meenemen/opsturen,
Dit is de polis die je als laatste heb afgesloten.
Ik weet dit niet helemaal zeker dus je kunt het beter nog even checken.
Op www.antillenhuis.nl staat een heleboel informatie mischien kun je hier wat vinden over het ziekenfonds.

gr.mo!

Je hebt geen recht op de basisverzekering als je uitgeschreven bent uit NL. Je moet je dan dus ook uitschrijven bij je verzekering. In een aantal gevallen kun je je huidige verzekering omzetten in een buitenlandverzekering die wel dekkend is voor een bepaalde tijd. Ik zelf kies ervoor om mijn basisverzekering hier op te zeggen en er eentje te nemen op Curacao en als ik terugkom weer mijn huidige verzekering te nemen. Verzekeringen in Cura zijn goedkoop voor jonge mensen, het gaat namelijk op leeftijd. Hoe ouder je wordt, hoe meer risico voor de verzekeringen en hoe duurder de verzekering dan ook is.Ik heb een pakket thuis van verzekeringen en een pakket met alle erin (ziektekosten, WA, bagage/eigendommen) is rond de 25 euro per maand. Veel goedkoper dan hier dus!

hey,heel fijn voor de info,maar bij wie heb je dat dan gedaan want dat is idd niet veel geld het is voor mijn dochter die gaat daar werken en wonen maar blijft daar wel,dus wil ik het alemaal goed geregeld hebben en wij gaan later daar ook naar toe dus vandaar.
wil je mij misschien laten weten waar je dat heb gedaan
gr nel en fam

Ik had je prive berichtje ook gekregen en denk dat dat ook hierover gaat? Ik zal thuis even kijken naar de naam van de verzekering. Je kunt hierin verschillende pakketten samen stellen. Ik ben zelf 28 en voor mij kwam het dus rond de 25 euro met alles erop en eraan (geen inboedelverzekering of auto hoor). Ik heb een folder dus zal er even naar kijken en je de website doorgeven zodat je daar de info op kunt lezen.

he bedankt,
ik zou je graag willen vragen of je idd de folder nog aan mij kan door geven van de website over het ziekenfonds
gr nel

Ik heb even voor je gekeken en heb diverse folders mee waar ook allemaal websites op staan dus die kun je even bezoeken en een en ander bekijken:

Hier staan diverse verzekeringen op en je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt. Succes!