verzekering

Misschien weet iemand hoe het zit met de verzekering als je langer dan een half jaar op curacao wilt verblijven.
Wat zijn bijvoorbeeld voordelige verzekeringen?

hoor wel,

gr

Hello!

Ik hou mijn huidige verzekering hier in NL, en het leek mij wel makkelijk om ook de aanvullende verzekeringen daar af te sluiten. Ik zou even informeren bij je huidige verzekering! Want alleen een reisverzekering is volgens mij niet voldoende.

Nog 3 maandjes!! :slight_smile:

Verzekeringen in Curacao zijn veel goedkoper dan hier in NL. Je betaalt namelijk voor je leeftijd, als je jong bent betaal je weinig en als je ouder bent betaal je in verhouding veel. Ik wilde graag een verzekering afsluiten bij yoho, zij hebben een goede verzekering voor in het buitenland. Maar ik ben er nu achtergekomen dat ik verzekerd moet blijven in NL omdat ik onbetaald verlof krijg en dus in dienst blijf bij mijn werk. Daardoor ben ik verplicht basisverzekering te betalen in NL. Ik moet nog even uitzoeken hoe dit exact zit, want zodra ik een baan heb in NL kan ik het afsluiten. Ik ben in elk geval naar de emigratiebeurs geweest en heb daar allerlei info meegenomen over verzekeringen.

Ik bedoelde eigenlijk dat ik al mijn aanvullende verzekeringen gewoon in NL ga afsluiten.
Je moet er wel rekening mee houden hoe lang je gaat. Ik ga voor 51/2 maand stage lopen. Dat is weer anders dan dat je in loondienst gaat voor 1 jaar en echt gaat wonen.

zelf houd ik hier mijn basisverzekering aan en heb ik bij Joho voor een aanvullende gekozen… zodat ik ook voor andere onvoorziene zaken verzekerd ben… bij wereldstage vertelden ze mij dat ik dan voldoende verzekerd ben…

Thieu!

Alles al zo’n beetje voor elkaar?

Ben benieuwd :slight_smile: