Hallo!
In maart 2016 willen mijn vriendin en ik graag een reisje maken naar zuidoost-azie. Helaas hebben we maar beperkt tijd (ca. 3 weken) en daarom weten we niet zo goed wat te doen.
Ik weet wel dat ik me voor zo’n korte periode niet door meerdere landen wil werken, omdat er dan van het reis/vakantie-gevoel niet te spreken valt. We twijfelen of we voor zo’n korte tijd beter een georganiseerde reis door 1 land kunnen boeken of zelfstandig zullen gaan. Is een georganiseerde reis veel efficienter? Is zelfstandig gaan veel voordeliger? Is het in maart druk en moeilijk om ter plekke alles te regelen?
We zijn begin twintig en houden van wildlife en actieve/avontuurlijke excursies (lees jungle en duiken). Mijn vriendin heeft alleen ervaring met georganiseerde reizen (donker afrika) en ik ben alleen zelfstandig op reis geweest (ecuador, india, marokko, e.d.), maar dit maakt de afweging en het vergelijken nog niet veel makkelijker… Op het moment kijken we vooral naar vietnam, maar als andere plekken meer bij ons “profiel” passen, dan hoor ik dat graag!
Bij voorbaat dank