Zelf rondreizen

Wij willen graag zelf Tanzania rondreizen en daar camperen. Onze voorekur gaat uit naar de wildparken.
Onze bedoeling is een 4x4 te huren zonder chauffeur dus.
Ik heb gelezen dat je een auto moet huren in het land zelf. Klopt dat?
Kan iemand mij info geven over :
een goed verhuur bedrijf
tips voor campings in de parken
hoe is het met de veligheid?

Alvast heel erg bedankt.

Je hoeft niet perse een auto te huren in het land zelf, maar het kost wat meer bij het huren en flink meer om met een buitenlandse auto een Tanzaniaans park in te gaan. Campings in parken zijn echt niet meer dan een een grasveldje met een bordje camping dus het heeft geen zin omd daarover te adviseren. Veiligheid is net als overal, niks bijzonders. Ik vraag me altijd af waarom mensen denken dat Afrika zo onveilig is.

Kan iemand mij vertellen of er makkelijk aan benzine te komen is? Tips hiervoor?

Tip van de dag: Ga naar een tankstation.

Martijn, je hebt af en toe van die opmerkingen waar iemand niets mee kan.

Ik hoor met regelmaat dat de benzine erg schaars is en dat er zelfs benzine uit auto’s gestolen wordt. Ik wil weten wat daar nu van waar is.

In sommige gevallen kan je inderdaad niks met mijn opmerkingen :biggrin: maar in dit geval wel: In tanzania is benzine niet schaars. En ik heb nog nooit gehoord dat het uit autos gestolen werd. Al zal het vast wel een keer gebeuren, maar das in NL ook. Dus als je benzine wil tanken: Gewoon naar een tankstation lol2

hoi martijn en moko1966, we hebben zeer recentelijk brandstof crisis gehad in Tanzania waarbij er inderdaad geen druppel konden krijgen. Dit werd veroorzaakt doordat overheid prijzen aanpasten waardoor de oliemaatschappijen niet meer leverden. Dit probleem lijkt nu opgelost. Het is altijd raadzaam om met voldoende brandstof op safari te gaan en onderweg iedere keer bij te vullen. Overal kan onderweg getankt worden. Er is zelfs een tank station in Ngorongoro Conservation Area en Serengeti NP maar daar is de brandstof erg duur, dus beter tanken in Karatu voordat je Ngorongoro ingaat. In tegenstelling tot andere afrikaanse landen is selfdrive in Tanzania niet erg bekend.