Tanzania self drive

Hallo allemaal,

In oktober willen we graag 2 of 3 weken met een 4x4 jeep met daktent door Tanzania trekken.

  • is het veilig om zelf te rijden? (we hebben een klein beetje ervaring met rijden in Afrika)
  • mag je ook de parken in zonder gids?
    *heeft iemand een betrouwbaar adres om een goede (veilige) 4x4 te huren?

Verder zijn natuurlijk alle verdere tips meer dan welkom! Bijvoorbeeld mooie routes of andere aandacht puntjes. Wat moeten we zeker doen en wat niet?

Deze reis is voor ons redelijk onverwacht, dus vandaar alles beetje op de korte termijn.

Hi,

  • Ja zelf rijden kan, maar Serengeti zou ik afraden gezien zeer slechte wegconditie
  • Weet niet zeker, maar ik heb geen jeeps zonder gids gezien
  • Nee, heb ik niet.

Ik heb nog 370.000 shillings, omgerekend zo’n 140eu. Voor 100eu mag je ze op komen halen in Utrecht. Interesse?

Groet,
Marco

Volgens mij mag je de parken niet in zonder gids. Vraag eventueel na bij een reisorganisatie (Brendafrica). De gids heeft zeker meerwaarde omdat ze onderling contact hebben over het wild en ze uit ervaring veel weten waar ze moeten zijn. daarbij wist onze gids ook heel veel van de dieren en het gebied af, dat maakt het wel extra bijzonder. Je kunt ene privé tour doen, zodat je een eigen auto met tenten hebt. Dat vonden wij wel belangrijk.
De prijzen zitten vooral in de toegang van de parken, dus als je het voor de prijs doet denk ik niet dat het veel gaat uitmaken. Plus dat als je pech hebt er ook hulp is, onze accu stopte er mee en dan is een gids met wat contacten wel heel handig.