Hoi Allemaal,
Volgend jaar april ga ik een paar weekjes naar Zuid Vietnam, en ben begonnen met de voorbereidingen!
Vind het leukst om de reis zelf te organiseren daar ik vaak net even andere wensen heb qua wat ik wil zien.
(Ben gek op Natuur)
Nou heb ik wel een paar touroperators in Vietnam benadert met mijn wensen maar die komen met standaard tours,
En proberen allen mij naar Cat Tien te krijgen maar er zijn daar in de omgeving meer National Parks zoals bijv Bu Gia Maps NP
Nou overweeg ik om een auto met engels sprekende chauffeur te huren, weet iemand er toevallig een?
In veel van de landen die ik heb bezocht regelde ik het gewoon ter plekke, is dat ook goed mogelijk in Vietnam?
Gr. Edwin:dag:
hallo edwin
Als ge gek zijt op natuur moet ge het noorden doen van vietnam veel mooier dan het zuiden
en zeker halong bay doen
Ja een chauffeur weet ik niet hoor maar ge kunt het ter plaatse wel regelen,
het beste met je voorbereidingen voor de reis
Hallo Edwin,
In heen Viet Nam heb je mooie natuurgebieden.
In het noorden heb je natuurlijk Halong, de bergen ( Sapa ) en de vallei ( Mai Chau ).
Het zuiden heeft andere natuur, maar is niet perse minder mooi.
Ik denk dan aan watervallen, de Mekong delta, magroven vaartochten ed.
Ik lees dat je een paar weken hebt, en is het misschien een optie om het noorden ook aan te doen??
Zo heb je meer verschillende natuurgebieden.
Je kan alles te plaatste zelf regelen in Viet nam.
Alleen een engelssprekende chauffeur is wat lastiger omdat die schaars zijn.
Je moet eigenlijk altijd een chauffeur regelen via een reisbureau en daar kan je dan je voorkeur ook neerleggen.
Er zijn maar heel weinig reibureaus die eigen chauffeurs hebben en daar spreekt het leeuwendeel ook geen engels.
Het werkt zo.
Je hebt een pool van chauffeurs en deze worden dan gecharterd door de reisbureaus voor het aantal dagen waarvoor ze een reis verkocht hebben.
De chauffeurs zijn soort van ZZP ers.
Dus het maakt feitelijk niet veel uit via welk bureau je een chauffeur zoekt, omdat ze allemaal uit dezelfde pool chauffeurs charteren.
Alleen de prijs kan verschillen.
Misschien kan je ook een chauffeur + engelsprekende gids inhuren.
Wanneer je genoegen neemt met een wat minder luxe auto ( is goedkoper ) en dan incl. gids kan je ook nog best op een redelijke prijs uitkomen.
Natuurlijk proberen ze meest verkochte reisdoelen ( dus bijv. met cat Tien ) te verkopen omdat daar de marges het grootst zijn en het minder werk voor hen is.
Een kant en klaar reisje verkopen kan iedereen, maar wanneer het wat afwijkt vergt het toch wel wat meer inzicht en moeite.
Bij nieuwe routes moeten ze bijv. contacten leggen met hotels waar nog geen connecties mee zij; geld ook voor restaurants enz.
Verdiepen in de mogelijkheden daar ed.
Ik ben heel benieuwd wat voor natuur je zoekt en misschien kunnen we je wat mogelijkheden voorstellen wanneer je dat wilt natuurlijk.
Gr.
Ton.
Bedankt voor jullie reactie!
We hebben voor zuid Vietnam gekozen omdat we ook Phu Quoc willen bezoeken met zijn National Park.
En maar 2 weken hebben vinden we het goed zo!
Met natuur bedoel ik bosrijke gebieden en waar weinig mensen wonen.
En dat is volgens mij vrij schaars in zuid Vietnam.