Zakgeld

Wij willen graag weten wat het eten gemiddeld in een restaurant kost pp. Dit om te berekenen wat wij aan zakgeld meenemen.:cuba:

Biertje/Frisdrank $1 tot $2
Mojito $3
Maaltijd zelf $7-10

Je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt, maar ik zou me hier min of meer op richten.

Helemaal eens met wat hierboven staat.
Cocktailtjes ERG goedkoop! Zitten op terrasjes is dus een leuke bezigheid.
Let er wel op dat je niet kan pinnen in Cuba.
Dit kan alleen met je creditcard en dan doen sommige het nog niet eens overal ook.
Het heeft mij heel veel tijd gekost om aan geld te komen iedere keer. Echt heel irritant!
En dat moet Cuba zeker gaan verbeteren.

Hoi! Ik heb in Habana wel kunnen pinnen op 3 plekken, bij grote banken!

groetjes, Merle

Convert Cuban Convertible Pesos (CUC) and Euros (EUR): Currency Exchange Rate Conversion Calculator Dit is een perfecte omreken"machine" en je kan een lijstje afdrukken. Let wel; koers schommelt elke dag, maar niet erg veel verschil. Als je geld wisselt, ze nemen GEEN briefjes aan die erg gevouwen of verfrommeld zijn en al helemaal niet met een scheurtje!

Je kan wel pinnen bij grote banken in Habana. Reken voor een casa 25-30 cuc per nacht/dag per kamer ( dus met zn 2en in 1 kamer zelfde prijs!) ontbijt 3 cuc, avondeten in en buiten casa rond 7 cuc. Entrees meeste danszalen 5 cuc of 10 met 2 cocktails, ligt aan de gelegenheid!
Ontmoet je een leuke cubaan, betaal je daar ook voor :D, Ga je naar t strand? Neem lekker zelf je eten/ drinken mee!
Wil je nog meer weten? De site van cuba junky of bij mij.
Groetjes!

Hallo Cuba-reizigers! Wij gaan zaterdag (rondreis en daarna strandvakantie in Varadero) en ik kan nergens vinden of je daar met Euro of Dollar kunt betalen, kan mij iemand vetellen hoe dat zit? Alvast bedankt, Nina

Je kunt beter Euro’s meenemen en omwisselen dan US dollars

Hi,

In 2009 hebben wij veel geld meegenomen omdat overal werd aangegeven dat er nergens gepind kon worden. In de praktijk bleek dit heel erg mee te vallen.
De prijzen van de restaurants verschillen en als je in een staatsrestaurant eet dan ben je bijna geen geld kwijt. Wij hebben veel in de de casa zelf gegeten en gingen daarna vaak op pad. Het eten in de verschillende restaurants zijn erg goed te noemen. Eerder genoemde prijzen zijn inderdaad een goede leidraad