Laat ik me dan ook maar even voorstellen. Mijn naam zou Zammuzungu moeten zijn, maar door een tikfoutje is het Zaammuzungu. Nou ja, daar valt wel mee te leven.
Ik ben 37 jaar en sinds een jaar of 9 besmet met het reisvirus. Echter ik kan behoorlijk last hebben van heimwee. 9 jaar geleden heb ik besloten om stage te gaan lopen in Engeland. Lekker dicht bij huis, maar toch weg. Dat beviel wel goed, werken in een ander land gaat blijkbaar beter dan gewoon op vakantie gaan. Daarbij leer je ook de mensen en cultuur beter kennen.
De afgelopen jaren heb ik dus een paar 'werk’reizen gemaakt,
4 maanden stage in Wolverhampton-Engeland
4 maanden vrijwilligerswerk in Guamote- Ecuador
2 maanden werken in Marmaris-Turkije
3 maanden vrijwilligerswerk in Afrika, waarvan 2 weken in Ezulwini-Swasiland en 6 weken in Livingstone-Zambia.
Tussendoor ben ik nog weekjes op rondreizen geweest in Egypte en Marokko. En een weekje terug gegaan naar Zambia.
Alle vrijwilligerswerkvakanties en de stage waren met de lokale kinderen. De werkvakantie in Turkije was met Nederlandse kinderen.
Inmiddels ben ik bezig met het opzetten van een stichting voor de straatkinderen in Livingstone en ben ik me aan het oriënteren om daar voor een jaar heen te gaan en te gaan werken bij een Engelse stichting.
In Nederland woon en werk ik in Amsterdam, hoe kan het ook anders dan met kinderen.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust…